مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه:

۶۰ درصد کرمانشاهی‌ها زیر پوشش بیمه سلامت‌اند

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۱۵:۲۲:۳۱
کد خبر: ۷۴۰۸۱۰
۶۰ درصد کرمانشاهی‌ها زیر پوشش بیمه سلامت‌اند
مرکز تماس۱۶۶۶به صورت ۲۴ساعته فعال شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ کیومرث مظفری مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه، در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت تقدیر از خبرنگاران برگزار شد، گفت: ۶۰ درصد از جمعیت استان کرمانشاه زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

photo_۲۰۱۸-۰۸-۱۳_۱۵-۲۳-۲۹

او افزود: در حال حاضر حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان کرمانشاه زیر چتر حمایت بیمه سلامت می‌باشند واز خدمات آن استفاده می‌کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: هر کس که فاقد هر گونه بیمه باشد در قالب بیمه سلامت قرار می‌گیرد.

مظفری ادامه داد: دفترچه بیش از ۹۵۰ هزار نفر از بیمه‌شدگان سلامت که فاقد هر نوع بیمه‌ای هستند رایگان است و از این تعداد ۵۵۰ هزار نفر مربوط به بیمه روستایی و عشایری، ۳۶۰ هزار نفر مربوط به بیمه سلامت همگانی و مابقی کارکنان دولت، ایثارگران و ... می باشند.

او افزود: حدود یک‌هزار و ۷۰۰ بیمار خاص اعم از هموفیلی، ام اس، تالاسمی و کلیوی، سرطانی و...تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که به ازای هر بیمار ماهانه حدود یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان هزینه را بیمه پرداخت می‌کند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: فقط ۵ درصد از داروهای بیماران ام. اس تحت پوشش بیمه‌ای نمی‌باشد و برای بیماران هموفیلی ماهانه  هر نفر حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه داده می‌شود.

مظفری ادامه داد: درمان ترک اعتیاد معتادان و اتباع خارجی در تعهد بیمه سلامت است، همچنین ۹۰ درصد خدمات دارویی بیماران صعب‌العلاج در تعهد بیمه سلامت است و خدمات رادیوتراپی و شیمی درمانی را به صورت رایگان انجام می‌دهند.

او افزود: هم اکنون یک‌هزار و ۴۰ موسسه درمانی در استان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند و در راستای رعایت حقوق شهروندی تعداد ۳۳ دفتر پیشخوان مشغول فعالیت می‌باشند که در کمترین زمان ممکن دفترچه سلامت را برای متقاضیان صادر می‌کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: در آستانه سالروز تاسیس بیمه سلامت مرکز تماس ۱۶۶۶ به صورت ۲۴ ساعته فعال شد و بیمه شدگان می‌توانند انتقادات و پیشنهادات و تقدیر و هر گونه سوالی را از  طریق این مرکز انتقال دهند.

مظفری ادامه داد: بیمه سلامت ماهیانه حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه دارد و در حوزه بیماران سرپایی ۷۰ درصد هزینه‌ها به عهده بیمه و ۳۰ درصد به عهده بیمار و در حوزه بستری ۱۰ درصد به عهده بیمار و ۹۰ درصد را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

او افزود: بیمه سلامت مهم‌ترین و بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌ای کشور می‌باشد که در استان کرمانشاه همه اشخاص تحت پوشش بیمه هستند و اگر کسی خدمات بیمه‌ای ندارد از کوتاهی کار خودش می‌باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز