مدیرکل ورزش وجوانان لرستان :

وضعیت بهتر میانگین ازدواج دراستان نسبت به میانگین کشوری /۷۶ درصدازدواج ها در لرستان براساس روابط خویشاوندی است

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۱۲:۲۳:۲۷
کد خبر: ۷۴۱۱۲۶
وضعیت بهتر میانگین ازدواج دراستان نسبت به میانگین  کشوری /۷۶ درصدازدواج ها در لرستان براساس روابط خویشاوندی است
علی یاور عزیزپور گفت:میانگین ازدواج در لرستان نسبت به میانگین کشوری دارای وضعیت بهتری است .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛عزیزپور صبح روز چهارشنبه درجشنواره ازدواج وخانواده وتجلیل از فعالین ،خیرین و مروجین حوزه ازدواج وزوج های موفق وبرگزیده استان با تاکید برلزوم تلاش  برای  فرهنگ سازی ازدواج آسان وآگاهانه  وتعالی خانواده  ،اظهار کرد: ازدواج  در لرستان  نسبت به  میانگین ملی وضعیت  بهتری دارد  .

او میانگین سن ازدواج دربین دختران را  ۲۳ سال و دربین پسران  ۲۷ سال عنوان کرد وافزود: این میانگین  درهردو بخش  دختران وپسران  استان یک سال کمتر از میانگین کشوری است.

عزیزپوربا اشاره به تناسب برنامه های هفته ازدواج وسالروز ازدواج حضرت علی (ع) وحضرت فاطمه (س)، تصریح کرد:  2هزار و۷۱۸ زوج لرستانی دارای اسم های علی وزهرا وهمچنین  ۳هزارو۸۱۳ با اسامی علی وفاطمه داشته اند.

او با اشاره به شرایط موثر بررویداد های ازدواج در لرستان   ،خاطر نشان کرد: ازدواج های  بدون‌رابطه خویشاوندی  ۲۴ درصد و با رابطه خویشاوندی ۷۶ درصد است که  با توجه به بافت اجتماعی وشرایط فرهنگی  ونظام خویشاوندی در لرستان روابط خویشاوندی بیشترین درصد را در اتفاق ازدواج  به خود اختصاص داده است.

 مدیرکل ورزش وجوانان لرستان  گفت: راه های آشنایی  که به رویداد ازدواج  منجر می شوند محل کار ومحیط های دانشگاهی ، مهمانی ها، سفر ها ،کلاس های آموزشی  ،فضای مجازی   و...است که در این بین  معرفی آشنایان با بالاترین درصد و آشنایی از طریق محیط کار و دانشگاه ها بیشترین تاثیررا بررخداد ازدواج داشته اند.

عزیز پور با تاکید برضرورت  آگاهی کامل زوجین  درامر ازدواج گفت:  آشنایی درفضای مجازی که به عنوان یک چالش پیش رو قلمداد می شود تنها ۳ درصد از تاثیرات را بررویدادازدواج به خود اختصاص داده است .

او در ادامه با اشاره به  بحث تعداد فرزندان  در بین خانواده ها یادآورشد:  بالای ۹۸ درصداز زوجین جوان   تمایل به بچه دارشدن را دارند که در این بین گزینه ۲ فرزندی  بیشترین میزان فرزند آوری را به خود اختصاص داده است.

عزیزپور درخصوص ازدواج های پایداردر استان  نیز گفت: در بحث ازدواج پایدار  نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری داریم  واز ۶ ازدواج  یک طلاق رخ می دهد  که متاسفانه بنا بر آمارها این طلاق ها  در ۵ سال اول زندگی  اتفاق می افتد که این موضوع نشاندهنده  این است که مسائل اقتصادی   عامل اصلی نیست.

او  با بیان اینکه   اداره کل ورزش  فرهنگ سازی ازدواج آسان وآگاهانه  دراستان را از اهداف خود می داند ولیکن از دستگاه های اجرایی دیگر نیز  انتظار همکاری  دارد ،یادآورشد: اقدامات خوبی توسط معاونت جوانان این دستگاه درحوزه ترویج ازدواج آسان در بین جوانان استان   مانند بحث توانمند سازی  ومشاوره های قبل ،حین وبعداز ازدواج  صورت گرفته است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز