فرماندار سلسله:

خبرنگاران اخبار امیدبخش به جامعه تزریق کنند/انتقاد صحیح و سازنده لازمه پویایی است

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۱۳:۳۹:۳۹
کد خبر: ۷۴۱۱۷۹
خبرنگاران اخبار امیدبخش به جامعه تزریق کنند/انتقاد صحیح و سازنده لازمه پویایی است
شریف خسروی گفت: رسانه‌ها می‌توانند در تنظیم رفتار مسئولان و آگاهی بخشی به جامعه و جریان سازی مؤثر باشند.

به گزارش  خبرگزاری برنا ازلرستان ؛شریف خسروی  در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان در سالن جلسات فرمانداری با بیان اینکه خبرنگاران وظیفه و تکلیف خود را آگاه کردن جامعه و جهت‌دهی به افکار عمومی جامعه تعریف کرده‌اند، اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان موظف به پاسخگویی به خبرنگاران هستند چراکه خبرنگاران به‌عنوان رکن چهارم دموکراسی در کنار قوای سه‌گانه محسوب می‌شوند.

او با بیان اینکه خبرنگاران با کنکاش در همه لایه‌های اجتماعی مشکلاتی را که از دید مردم و مسئولان پنهان است آگاه‌سازی می‌کنند، افزود: رسانه باید برای جامعه، مردم و مسئولان اثربخشی داشته باشد.

فرماندار سلسله با اشاره به اینکه رسانه‌ها رسالت جریان سازی خبری را بر عهده‌دارند،  تصریح  کرد: رسانه‌ها می‌توانند در تنظیم رفتار مسئولان و آگاهی بخشی به جامعه و جریان سازی مؤثر باشند.

او خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید انعکاس صحیح اخبار را به‌عنوان رسالت خبری خود تعریف کنند و با پمپاژ اخبار مثبت و امیدبخش به جامعه روح امید و نشاط و شادابی را به جامعه تزریق کنند.

خسروی  با تأکید بر اینکه انتقاد صحیح و سازنده لازمه پویایی است، عنوان کرد: انتقاد لوازمی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها دسترسی به اطلاعات است، هر انتقادی به‌منظور بهبود اوضاع باید بر پایه اطلاعات صحیح باشد و در این صورت است که دستگاه‌های اجرایی نیز باید آن انتقاد را پذیرا باشند.

او تبیان  کرد: خبر اجزای تأثیرگذاری دارد که در ناخودآگاه ذهن تأثیر می‌گذارد و لذا خبرنگاران باید اخبار را به‌گونه‌ای نشر دهند که منجر به ایجاد روحیه امید و نشاط در جامعه شود.

صمد امیری، رئیس شورای شهر الشتر نیز در این آیین گفت: جامعه‌ای برآمده از خواست مردم و دارای یک حاکمیت نیازمند انعکاس عملکردها و مطالبه گری است و خبرنگاران دراین‌بین نقش ارتباط ساختاری را ایفا می‌کنند.

او افزود: اهمیت انعکاس چنین اخباری زمانی برای ما بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم خبرنگاران از یک‌سو باید مطالب امیدوارکننده و به‌دوراز التهاب در جامعه منعکس کنند و از سوی دیگر نیاز امروز کشور ما، شفاف‌سازی و مطالبه گری است که البته دراین‌بین نباید مطالب غیر مستند و غیرواقعی انعکاس یابد.

امیری خاطرنشان کرد: خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای افرادی خادم، بصیر، راهبر، آگاهی‌دهنده و دلسوز هستند و نقد منصفانه و رسانه‌ای آنان می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.

به گزارش برنا در این آیین از خبرنگاران فعال شهرستان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی قدردانی شد.

خبر: سجاد جوانمرد- الشتر

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز