معرفی ۵ روستای هدف صنایع دستی در خراسان جنوبی

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۱۳:۳۱:۵۸
کد خبر: ۷۴۱۱۹۲
معرفی ۵ روستای هدف صنایع دستی  در خراسان جنوبی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: پنج روستا با هدف فراهم شدن زمینه اشتغال برای بانوان به عنوان مناطق هدف صنایع دستی معرفی شده است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ حسن رمضانی گفت: با توجه به خشکسالی های پیاپی در استان اشتغال پایدار از طریق صنایع دستی برای بازگشت جمعیت به روستاها می تواند موثر باشد.

وی توسعه رشته های صنایع دستی در روستاها را از دیگر اهداف مد نظر عنوان کرد و گفت: روستای فلک شهرستان قاینات در رشته پلاس بافی هدف صنایع دستی قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: این برنامه برای رشته تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در خور شهرستان خوسف نیز پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: همچنین نایبند شهرستان طبس برای رشته حصیربافی به عنوان روستای هدف صنایع دستی معرفی شده است.

رمضانی گفت: روستای دهسلم نهبندان برای حصیر بافی و مصعبی سرایان در رشته حوله بافی منطقه هدف صنایع دستی می شود.

وی تصریح کرد: نام روستاهای ذکر شده به عنوان اولین فهرست معرفی روستاهای هدف صنایع دستی با شعار «هر روستا یک محصول» به معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیشنهاد شد که امید می رود با تخصیص اعتبارات ملی به این روستا هابرای امسال شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر صنایع دستی روستایی باشیم.

وی با بیان اینکه 55 روستا در استان خراسان جنوبی قابلیت اجرای این طرح را دارد گفت: طرح مذکور در صورت تایید برای هر شهرستان در پنج روستا اجرا خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز