رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل خبر داد:

حضور هسته‌های فناور در پارک رایگان است

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۱۳:۵۴:۲۴
کد خبر: ۷۴۱۲۱۲
حضور هسته‌های فناور در پارک رایگان است
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از فعالیت 44 واحد و هسته فناور در قالب پارک علم و فناوری استان اردبیل خبر داد.
 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ عبدالقیوم قلیپوری  در جمع خبرنگاران گفت: خبرنگاران سربازان خط شکن جبهه مقابله با جنگ نرم و تهاجم روانی دشمنان هستند که در این بین می‌خواهند ملت ایران را به سمت شکست و ناتوانی بکشانند.

وی با بیان اینکه در این عرصه بسیار حساس و سخت خبرنگاران نبض کار را در دست دارند و باید با انشار اخبار روحیه‌بخش ناامیدی و نابسامانی را از چهره جامعه بزدایند، خاطرنشان کرد: حضور خبرنگاران باید در جامعه به شکل ملموس و کاملا مشهود زمینه آرامش را در جامعه فراهم آورد چرا که ما با تکیه بر دکترین اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب سال‌هاست بر آن تاکید دارند می‌توانیم از این حنگ تمام عیار اقتصادی و روانی دشمن خلاصی پیدا کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل رکن اصلی در تحقق اقتصاد مقاومتی را تکیه بر شرکت‌های دانش بنیان و فعالیت خطیر و حساس آن برشمرد و افزود: ما باید یک محیط بانشاط و فرح‌بخشی را فراهم کنیم تا تک تک افراد جامعه با احساس آرامش و امنیت بتوانند زمیته توسعه و پیشرفت همه جانبه را فراهم کنند.

قلیپوری ادامه داد: پارک علم و فناوری مرکب از سه واژه پارک به عنوان محیطی جذاب و با نشاط، علم به عنوان تنها چیزی که هیچ وقت از عظمت و ارج و قرب آن کاسته نمی‌شود و همچنین فناوری به عنوان خلاقیت ذهنی باید مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه باید اعلام کنیم که دشمنان می‌خواهند با به چالش کشیدن مردم ایران از طریق بمباران اطلاعاتی و انتشار اخبار نادرست اذهان و افکار را مخدوش کنند.

وی اهمیت حوزه فناوری را یادآور شد و گفت: نوآوری جنبه عینی فناوری است که باید به خاصیت آن که دوری از کهنگی و فرسودگی است توجه کنیم و به یاد داشته باشیم که در عرصه فناوری باید بهترین و به روزترین محصولات به افراد جامعه ارائه شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل بیان کرد: معجزه قرن تنها با تکیه بر فناوری‌ها و نوآوری و خلاقیت میسر می‌شود و ما باید در جنگ رسانه‌های تمام عیار غرب به عنوان یک مجموعه توانمند بتوانیم با همراهی خبرنگاران زمینه صیانت واقعی را فراهم کنیم.

قلیپوری تصریح کرد: باید مدیران دستگاه‌های مختلف خوراک مورد نیاز رسانه‌ها را در انتشار اخبار امیدبخش فراهم آورند که در این زمینه انتظار می‌رود بدون تبعیض و قصور این انتقال اطلاعات و همچنین انشار مطالب امیدبخش فراهم آید.

وی اظهار کرد: قطعا با همدلی و هماهنگی و تکیه بر خلاقیت‌ها، نوآوری‌ها و فناوری‌های خودمان که به عنوان گنج پنهان از آن یاد می‌شود می‌توانیم در عرصه علم و پیشرفت‌های شگفت‌انگیز موفق عمل کنیم که قطعا در این راستا پارک به عنوان پرچمدار فعالیت‌ها و اقدامات خود را انجام خواهد داد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه فضای کسب و کار امروز برخلاف گذشته تغییر یافته و از فضای فیزیکی به فضای خلاقانه با استفاده از فناوری تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: امروز یک جوان با تکیه بر مولفه‌های فناورانه می‌تواند در عرض دو سه ساعت درآمد مناسبی را با تکیه بر علم و توانمندی خود به دست آورد.

قلیپوری به برگزاری سلسله برنامه‌های شتاب در حوزه کارآفرینی به عنوان استارتاپ‌ها اشاره کرد و گفت: ما با همکاری ادارات و نهادهای مختلف تاکنون چندین استارتاپ را برگزار کردیم که این امر زمینه اشتغال و کارآفرینی را برای علاقمندان در حوزه‌های مختلف فراهم کرده است.

وی ضرورت راه‌اندازی بسیج فناوری را یادآور شد و بیان کرد: خبرنگاران با عضویت افتخاری در مجموعه علم و فناوری می‌توانند با قلم رسا و دید وسیع و اندیشه بلند خود ما را در انجام رسالت شایسته کمک کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل افزود: بسیج فناورانه می‌تواند زمینه تحول را در رویارویی با اندیشه‌ها و تفکر استکبار جهانی فراهم آورد و ما می‌توانیم به راحتی زمینه یک حرکت تعالی‌بخش را مبتنی بر توسعه و پیشرفت حقیقی فراهم آوریم.

قلیپوری بیان کرد: ما در حال حاضر 44 هسته و واحد فناور در سطح استان داریم که در قالب این واحدها سعی می‌کنیم تا فرصت کسب و کار مناسب و نوآورانه را به وجود آوریم.

وی به دو منبع تغذیه جسمی و روحی در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: 99 درصد تغذیه روحی زمینه آرامش و انسجام و نشاط و تعالی را فراهم می‌آورد و در کنار آن تامین یک درصد غذای جسمی می‌تواند به حیات و استمرار زندگی کمک کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل در مورد دریافت نیمی از هزینه حضور شرکت‌های فناور در پارک علم و فناوری استان اردبیل اظهار کرد: ما تمام امکانات را در اختیار این شرکت‌ها قرار دادیم و آنها با مبلغ ناچیز و اندک با دغدغه کمتر به فعالیت‌های خود ادامه می‌‌دهند و اگر توان پرداخت این مبلغ را ندارند باید به نوع فعالیت و کسب و کار خود توجه کنند که چگونه است در طول ماه قادر نیستند نیمی از هزینه استقرار خود را در این پارک پرداخت کنند.

قلیپوری با بیان اینکه از هسته‌های فناور ریالی اعتبار دریافت نمی‌کنیم، افزود: ساختمان در حال احاث الهیه با تامین اعتبار ملی و کمک مسئولان استانی به انجام خواهد رسید و امیدواریم در یک فضای مناسب در سال‌های آینده بتوانیم با تامین اعتبار و ردیف بودجه مستقل زمینه احداث ساختمان پارک علم و فناوری را به وجود آوریم.

وی همچنین به اختصاص دو میلیارد تومان برای مراکز رشد شهرستامن گرمی و ضرورت پیگیری برای فعالیت این مرز در شهرستان‌های دیگر اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم در آیده نزدیک زمینه راه‌اندازی شعبه‌ای از پارک علم و فناوری را در شهرستان‌های مختلف فراهم آوریم.

 

نظر شما