المپیاد ورزشی پشتوانه ورزش قهرمانی است

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۱۵:۲۰:۴۳
کد خبر: ۷۴۱۲۹۵
المپیاد ورزشی پشتوانه ورزش قهرمانی است
دبیر کارگروه برگزاری المپیاد نخبگان ورزشی وزارت ورزش و جوانان گفت: المپیاد ورزشی پشتوانه ورزش قهرمانی است و از حالا برای المپیک2022 آماده می شویم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رحمانیان در حاشیه نشست هماهنگی المپیاد نخبگان ورزشی خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: هدف این المپیاد استفاده از ظرفیت حداکثری با هدف جذب و پرورش استعدادهای ورزشی، پشتوانه سازی و تقویت تیم‌های ملی و فدراسیون‌های مدال آور، رشد مدال آوری، توسعه فرهنگی ورزش قهرمانی و حضور پرقدرت در بازیهای المپیک جوانان ۲۰۲۲ است.

وی ادامه داد: دفتر توسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی ورزش وزارت ورزش و جوانان بعد از آسیب شناسی المپیک‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ و مدال آوری رقابت‌ها، شیوه نامه مشخصی را تهیه کرده است. در ۲۶ رشته زنان و و ۳۷ رشته ورزشی مردان ۱۷ هزار ورزشکار در رده سنی ۱۱ تا ۱۴ سال برای المپیاد ورزشی و پشتوانه سازی آینده شناسایی شده اند.

دبیر کارگروه برگزاری المپیاد نخبگان ورزشی وزارت ورزش و جوانان گفت: المپیاد نخبگان ورزشی، رده سنی ۱۱ تا ۱۴ سال آینده ورزش ایران را تضمین می کند. ورزش کشور به برگزاری منظم و با کیفیت اینچنین المپیادهایی نیاز دارد تا به شکل اصولی و منطقی استعدادهای ناب ورزش در المپیاد کشف شوند.

رحمانیان افزود: از هفته آینده آموزش تخصصی کارشناسان فدراسیونهای ورزشی در آکادمی ملی المپیک به صورت واحد آغاز می شود. با توجه به اینکه محور اصلی، مدیران پایگاههای ورزش قهرمانی و کمیته های استعدادیابی هستند توجه ویژه ای به موضوع هماهنگی و آموزش این گروه شده است.

وی گفت: المپیاد ورزشی نخبگان ورزشی امسال برگزار می شود که دی ماه آتی از جمله تاریخهای پیشنهادی برای برپایی آن است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز