مدیرباغبانی جهاد کشاورزی لرستان،خبرداد :

مقام نخست پلدختر درتولید انجیر سیاه کشور /تأسیس تعاونی انجیر کاران پلدختر

۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۱۴:۲۴:۰۰
کد خبر: ۷۴۱۵۹۶
مقام نخست پلدختر درتولید انجیر سیاه کشور /تأسیس تعاونی انجیر کاران پلدختر
علیرضا احمدوندی گفت: سطح زیر کشت انجیر در استان لرستان ۱۶۰۰ هکتار است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛احمدوندی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب ، اظهار کرد:  از این مقدار سطح ۱۴۲۰ هکتار بارور بوده و ۱۸۰ هکتار بصورت نهال میباشد و به باروری نرسیده است .

او افزود:  امسال ۲۵ هزار و ۳۵۰ تن انجیر از باغات استان برداشت می گردد.

احمدوندی میانگین برداشت انجیر باغات لرستان را ۱۷ تن و ۸۰۰ کیلو گرم اعلام کرد وگفت تعداد ۱۲۰۰ بهره بردار بطور مستقیم و بین ۶ تا ۷ هزار نفر بصورت غیر مستقیم در باغات انجیر مشغول بکار می باشند.

 این مسئول یادآورشد:به علت ماندگاری کم انجیر ٬ این محصول بیستر بصورت تازه خوری مصرف میشود اما در صنایع شیرینی پزی ٬ مربا ٬ سرکه ٬ مارمالات ٬ شربت ٬ و شکلات انجیر نیز فرآوری شده و همچنین بصورت خشک مورد استفاده قرار می گیرد.

او با اعلام اینکه ۸۵ درصد باغات انجیر لرستان در شهرستان پلدختر بصورت مجتمع کشت شده است و میانگین عملکرد تولید انجیر در این شهرستان ۲۰ تن در هکتار است ٬ ادامه داد: در نظر داریم با تأسیس تعاونی انجیر کاران پلدختر ٬ این تعاونی را به زنجیره تولیدبه مصرف کشور وصل نمائیم .

 احمدوندی بیان کردد : به منظور تأمین کمبود آب مورد نیاز باغداران انجیر شهرستان پلدختر درپلدختر در ابتدای سالجاری ایستگاه پمپاژ «سرنجه زیو دار» به ظرفیتخ ۳۰۰ هکتار مورد بهره برداری قرار گرفت.

او گفت:  از کشاورزان منطقه انتظار داریم با تشکیل پرونده در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پلدختر نسبت به مجهز نمودن باغات خود به سیستم آبیاری قطره ای اقدام نمایندبه همین منظور دولت تسهیلات مناسبی را در نظر گرفته و برای هر هکتار مبلغ ۱۵ میلیون تومان بصورت بلاعوض هزینه می نماید .

احمدوندی بیان کرد: جهت تقویت بنیه مالی صنایع تبدیلی و فرآوری ٬ این سازمان آمادگی دارد کمک های اعتباری خود را از طریق زنجیره تولید به مصرف کشور به متقاضیان اعطا نماید.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز