پارک جنگلی ۷۰ هکتاری عرشلو به مجموعه تفریحی و گردشگری تبدیل می شود

۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۱۵:۱۳:۱۵
کد خبر: ۷۴۱۶۱۸
پارک جنگلی ۷۰ هکتاری عرشلو به مجموعه تفریحی و گردشگری تبدیل می شود
رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه ایجاد مکان های تفریحی و تفرجگاهی در بوستان های شهری و جنگلی را از مهمترین اهداف و دغدغه های سازمان برای افزایش روحیه و نشاط شهروندان برشمرد .

به گزارش برنا آذربایجان غربی، علی شایگان  گفت: با استفاده از پتانسیل تمامی دستگاههای اجرائی در پارک جنگلی ۷۰ هکتاری عرشلو به مجموعه تفریحی و گردشگری مناسب و ایده آل  تبدیل خواهد شد .

وی با اشاره به ساماندهی فضای سبز پارک جنگلی ارومیه، عنوان کرد: با توجه به  نقش فضای سبز شهری بر ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و همچنین محدودیت منابع آبی وانجام عملیات آبیاری درختان پارک جنگلی با پمپاژ آب از رودخانه شهرچایی در تابستان، سازمان اجرای طرح تشتک  زنی برای درختان پارک جنگلی ارومیه را در دستور کار قرار گرفت و با حداکثر توان اقدام به ساماندهی و ارتقای فضای سبز پارک جنگلی می نماید.

شایگان با اشاره به طرح خشکه زنی اظهار کرد: طرح خشکه زنی  با هدف بازپیرایی و جوان سازی درختان ، جلوگیری از انتشار آفات و بیماری های گیاهی با حذف شاخه های آفت زده و بیمار و پیشگیری از سقوط این شاخه ها و  اصلاح تشتک ها  وایجاد  آبخوردرختان موجود در پارک جنگلی جهت نگهداشتن  فضاهای سبز موجود، آبرسانی بیشتر و جذب بهتر آب برای درختان است.

وی با بیان اینکه ایجاد تشتک‌  و خشکه زنی درختان باعث رشد بهینه گیاهان و رفع آلودگی‌های بصری می شود، بیان کرد:  مهمترین ویژگی اصلاح تشتکها افزایش راندمان آبیاری، رهایی درختان از خفگی، رشد سریع درختان، صرفه جویی در مصرف آب و انجام بهتر عملیات کوددهی برای فضای سبز را به دنبال خواهد داشت.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه با اعلام اینکه این طرح از اوایل خرداد ماه آغاز شده است افزود: این عملیات تا پایان سال برای درختان در سایر نقاط شهر نیز انجام خواهد شد.

 

نظر شما