"دبیرموسسه "سازمان مردم نهاد" آبشارامید در گفت و گو بابرنا:

به صورت تخصصی درزمینه ازدواج فعالیت داریم/برگزاری ۲۰ کارگاه آموزشی در حوزه آسیب های اجتماعی

۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۲۳:۴۸:۰۳
کد خبر: ۷۴۱۷۲۴
به صورت تخصصی درزمینه ازدواج فعالیت داریم/برگزاری ۲۰ کارگاه آموزشی در حوزه  آسیب های اجتماعی
"آذین عارفیان "به خبرگزاری برنا گفت: هدفمان توسعه کارگاه های آموزشی برای جوانان با حضور اساتید مجرب به وسیله سمن آبشار امید در سطح استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا ازلرستان ؛عارفیان در این گفت وگو اظهار کرد: سمن آبشار امید در شهریور 95 درحوزه جوانان اداره کل ورزش وجوانان لرستان  و شهرستان خرم آباد تاسیس شده است  ودرحوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می کند.

او افزود: ما به وسیله سازمان مردم نهاد آبشار امید درزمینه کاهش آسیب  های اجتماعی ازجمله پیشگیری  از اعتیاد و طلاق  کارگاه هایی را با حضور اساتید مجرب برگزار می کنیم وبه وسیله آنها به جوانان آموزشهای لازم را ارئه می دهیم .

عارفیان با بیان اینکه ما در این سمن به صورت تخصصی درزمینه ازدواج فعالیت داریم ،تصریح کرد:  کارگاه های" قبل ، حین  وبعد از ازدواج " برای جوانان درآستانه ازدواج وهمچنین زوجین  برگزار می کنیم‌.

دبیر سمن آبشار امید  با بیان اینکه از  سال 96 تاکنون 20کارگاه آموزشی را برگزار کرده ایم ،یادآورشد: درسال 97حدود 6کارگاه با حضور اساتید مجرب روانشناسی درخانه جوان خرم آباد به مدت18 ساعت ودرحوزه های مختلف برگزارشده است .

عارفیان خاطر نشان کرد: دراین کارگاه های آموزشی جوانان با معیارهای انتخاب همسرگزینی  آشنا شده و  در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی با شناخت راهکارهای مختلف درزمینه پیشگیری از اعتیاد وعواقب طلاق آموزش های لازم را فرا می گیرند.

 او با بیان اینکه سمن آبشار امید در حال حاضر حدود 100 نفر عضو دارد،گفت: در هرکارگاه تا سقف50 نفر پذیرش داشته ایم وحتی تا سقف 100نفرنیزدرکارگاه های ما  شرکت می کنند  ولی به دلیل کمبود فضا  فعلا تا سقف 50نفر را ثبت نام می کنیم  ولی با توجه به استقبال  و افزایش مداوم شرکت کنندگان انتظار داریم مسئولین جا ومکان لازم را  برای این میزان از علاقه مندان  فراهم کنند.

این کارشناس روانشاسی با اشاره به نقش موثر سمن ها در حل چالش های جوانان ،بیان کرد:  با توجه به بالابودن نرخ طلاق درلرستان  درنظر داریم کارگاه هایی درزمینه های مختلف که  مرتبط با حوزه ازدواج است را برگزار کنیم وبه وسیله این کارگاه ها  آموزش های" قبل ،حین وبعد از اذواج"  وهمچنین  "ازدواج موفق "را با حضور اساتیدمجرب حوزه ازدواج درسطح استان ارائه دهیم .

 

 گفت وگو : رضا جودکی نژاد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز