" خجسته پور" در نشست خبری:

تغییر فرمانداران متوقف نشده و بسته به حال شهرستان است /ایجاد یک شهرستان جدید و چند بخش در استان /هیچ نیروی مخالف دولتی در حوزه مدیریتی منصوب نشده است

۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۱۰:۲۷:۲۱
کد خبر: ۷۴۲۱۵۷
تغییر فرمانداران متوقف نشده و بسته به حال شهرستان است /ایجاد یک شهرستان جدید و چند بخش در استان /هیچ نیروی مخالف دولتی در حوزه مدیریتی منصوب نشده است
معاون سیاسی ،امنیتی واجتماعی استاندارلرستان گفت:ایجاد یک شهرستان جدید و چند بخش در استان در دستور کار حوزه تقسیمات کشوری قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛حبیب الله خجسته پور  روز شنبه در نشست خبری  با اصحاب رسانه اظهار کرد: بر اساس گزارش شورای امنیت کشور لرستان در زمره پنج استان امن کشوراز لحاظ امنیتی  قرار دارد.

او با بیان اینکه سال گذشته در طرح جمع‌آوری سلاح و مهمات رتبه‌ی اول کشور را کسب کردیم،افزود: در زمینه‌ی سایر سازمان‌ها نیز رشد ۱۵ درصدی را داشته‌ایم.

خجسته پور تصریح کرد: استان لرستان جزو استان‌های پیشتاز در زمینه‌ی پدافند غیرعامل است که بسیار عالی عمل شده است.

اوبا بیان اینکه تامین امنیت سرمایه‌گذاران از اولویت‌های استان در جهت توسعه می‌باشد ، یادآورشد: یکی از جلسات شورای تامین استان را در محل یک شرکت  سرمایه‌گذار برگزار کردیم.

خجسته پور با بیان اینکه مسائل اجتماعی مثل یک زنجیر به‌هم تنیده هستند و هرکدام می‌توانند دلیل اتفاق دیگری باشد.،تصریح کرد: « بیکاری، طلاق، اعتیاد، خودکشی و حاشیه‌نشینی» پنج آسیب مهم اجتماعی استان لرستان محسوب می شوند.

او با بیان اینکه در حوزه اعتیاد؛ سند مبارزه به خرده‌فروشان تصویب و ابلاغ شد،گفت: بسیاری از کمپ‌های غیرمجاز ترک اعتیاد در سطح استان پلمب شدند.

معاون سیاسی وامنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه افتتاح خانه احزاب، یک کار بسیار بزرگ بود که با حمایت مدیریت ارشد استان صورت گرفت،ادامه داد: در حال حاضر ۸۰ شعبه و دفتر حزبی در سطح استان فعال هستند.

خجسته پور با بیان اینکه خانه احزاب لرستان به عنوان هفتمین خانه احزاب کشور  راه اندازی شد،خاطر نشان کرد:۲۵مجوز راه اندازی حزب در شهرستان ها صادر شده است.

او از ایجاد یک شهرستان جدید و چند بخش در استان خبرداد وگفت: ایجاد این شهرستان وبخش ها در دستور کار حوزه تقسیمات کشوری قرار گرفته است.

خجسته پور با بیان اینکه در دوره استانداری خادمی هیچ نیروی مخالف دولتی در حوزه مدیریتی منصوب نشده است ،اظهارکرد: در شهرستان ها انتصاباتی اگر صورت گرفته متوجه فرمانداران است و اگر احساس شود نیرویی غیر همسو منصوب شده پس از ارزیایی ها با او برخورد خواهد شد.

او ادامه اضافه شدن یک نماینده به استان در حیطه اختیارات ما نیست ولی در کمیسیون شوراها این نماینده به سلسله اختصاص یافته که باید در صحن مجلس تصویب شود.

خجسته پور با تاکید بر اینکه تفکیک قوا به صورت مطلق در قانون نیامده است و آنچه وجود دارد یک تفکیک نسبی است،گفت: حق عزل در حیطه کاری مدیران است اما در استان باید استاندار و در شهرستان ها هم فرمانداران اطلاع داشته باشند وهمچنین همه مدیران باید در سطح استان با هماهنگی استاندار و در شهرستان ها هم با هماهنگی فرمانداران صورت گیرد ‌.

او بیان کرد: اسامی منتشره در خصوص مدیران بازنشسته نباید باعث بی ثباتی و دلسردی مدیران شود زیرا قانون بازنشستگان هنوز تایید کامل نشده و پس از تایید باید به دولت ابلاغ شود که روندی طولانی طی خواهر کرد.

خجسته پور با بیان اینکه تغییر فرمانداران بسته به حال شهرستان است و متوقف نشده است،یادآورشد: مهم‌ترین فعالیت حوزه سیاسی برگزاری  انتخابات است  که خوشبختانه در این زمینه بسیار خوب عمل شده است.

او با بیان اینکه در طول یک‌سال گذشته و در حوزه‌ی  بانوان؛ با تاکید استاندار لرستان پست‌های مدیریتی خوبی برای بانوان در نظر گرفته شد،گفت: ۴ بانو به‌عنوان مدیرکل، یک بانو به‌عنوان بخشدار، ۴ بانو به‌عنوان معاون فرماندار، یک بانو معاون مدیرکل اموراجتماعی، ۷ بانو به‌عنوان مدیر شهرستانی و ۴ بانو هم به‌عنوان معاون در دستگا‌ه‌های اجرایی مشغول به‌کار شده‌اند.

خجسته پور با اشاره به در گذشت شادروان عناست الله صادقی نژاد از جانبازان وچهره های مطرح سیاسی واصلاح طلب استان ،بیان کرد: دیروز لرستان بزرگ‌مردی را از دست داد که هم مردِ عرصه‌ی دفاع بود و هم مردِ اصلاح که جا دارد که بار دیگر تسلیت خودم را به همه‌ی مردم لرستان و‌ خانواده‌ی زنده‌یاد عنایت‌الله صادقی‌نژاد عرض نمایم.

معاون سیاسی وامنیتی واجتماعی استانداری لرستان  عنوان کرد: در حوزه‌ی تشکل‌ها تا سال گذشته در همین زمان ۱۰۸ تشکل داشتیم که در طول یک‌سال گذشته این عدد به ۱۳۴ تشکل رسیده است که نشان از رشد بیش از ۲۰ درصدی این حوزه دارد.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز