کاهش تعداد یوزپلنگ‌های مشاهده شده در منطقه میاندشت جاجرم

۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۱۲:۲۶:۵۳
کد خبر: ۷۴۲۲۵۶
کاهش تعداد یوزپلنگ‌های مشاهده شده در منطقه میاندشت جاجرم
‌کارشناس مسئول اداره نظارت بر امور حیات وحش خراسان شمالی گفت: تعداد یوزپلنگ های مشاهده شده در منطقه میاندشت جاجرم کاهش یافته است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛‌صالحی گفت : یکی از علل کاهش مشاهده یوزها در این منطقه مذکور کاهش تعداد دوربین های بکار گرفته شده است.

وی ادامه داد: در گذشته بیشتر دوربین هایی که برای مشاهده یوزها بکار گرفته می شد از طریق انجمن یوزپلنگ بود که به علت به وجود آمدن یک سری از مسائل، فعالیت این انجمن کاهش یافت.

صالحی اظهار کرد: از سوی دیگر احتمال کاهش جمعیت یوزها می تواند از دیگر علل کاهش مشاهده این گونه حیوانی در این منطقه باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خراسان شمالی هنوز مولد یوزپلنگ هاست؟ بیان کرد: در سال گذشته یک یوزپلنگ ماده به همراه چهار توله در منطقه میاندشت مشاهده شد اما در سال جاری شاهد چنین مشاهداتی نبوده ایم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به طور کلی تعداد یوزهای ماده در کشور در این استان کمتر مشاهده شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مهمترین معضل یوزپلنگ ها، بحران فضایی و آب است، تصریح کرد: یوزها مجبورند برای تامین آب و طعمه قلمرو خود را وسیع تر کنند اما همین امر سبب تلف شدن تعدادی از آن ها می‌شود که اخیرا در پارک ملی کویر یک قلاده یوز بر اثر برخورد با خودرو، قطع نخاع و تلف شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز