مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه:

بالغ بر هزار آزاده به دور از چشم صلیب سرخ اسیر شدند

۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۱۳:۵۲:۵۷
کد خبر: ۷۴۲۳۱۸
بالغ بر هزار آزاده به دور از چشم صلیب سرخ اسیر شدند
صبر و استقامت خانواده‌های آزادگان کمتر از اسرا نبود

به گزارش خبرگزاری برنا: جشن سالروز بازگشت آزادگان عزیز هشت سال دفاع مقدس به همت قرارگاه غرب ارتش در تالار گل نرگس کرمانشاه جمعه 26 مرداد ماه برگزار شد.

photo_۲۰۱۸-۰۸-۱۷_۲۱-۱۴-۰۰

حجت‌الاسلام هادی عسگری مدیر کل بنیاد شهید استان کرمانشاه در حاشیه مراسم در جمع خبرنگاران با تبریک این روز به آزادگان و خانواده‌های محترمشان ابراز داشت: در جنگ تحمیلی هشت ساله بالغ بر هزار تن از رزمندگان به دور از چشم صلیب سرخ به اسارت نیروهای عراقی در آمدند.

او افزود: خانواده‌های این اسرا از آنان هیچ اطلاعی نداشتند و با امید به فضل الهی تا بازگشت آنان در 26 مرداد سال69 صبر کردند.

مدیرکل بنیاد شهید گفت: ما ملت ایران صبر مقاومت این عزیزان در اسارت دشمن را باید فراموش نکنیم و این صبوری و مقاومت را به دنیا انتقال دهیم تا همه درس بگیرند.

photo_۲۰۱۸-۰۸-۱۷_۲۱-۱۳-۰۷

حجت‌الاسلام عسگری ادامه داد: حماسه بزرگ آزادسازی پاوه و روز ورود آزادگان عزیز هیچ وقت از خاطر ملت ایران به ویژه مردم شریف و خونگرم کرمانشاه فراموش نمی شود.

او افزود: در حماسه آزاد سازی پاوه17 شهید داشتیم و9 شهید عزیز غیر بومی که در بیمارستان پاوه از روی تخت به پایین کشیدند با سر نیزه و موزائیک به شهادت رساندند وبا همان پوتین و چفیه خاک شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در پاسخ به خبرنگار برنا گفت: در کل کشور  42هزار و 971 آزاده داریم، که آزادگان در بند عراق وسیاسی در بند طاقوت را شامل می‌شوند.

عسگری ادامه داد: 1800 آزاده مربوط به استان کرمانشاه است و از 500شهید غریب (در بند رژیم بعثی در اردوگاه‌ها به شهادت رسیدند) 50 شهید متعلق به کرمانشاه می‌باشد.

مدیرکل بنیاد شهید استان کرمانشاه گفت: صبر و استقامت خانواده‌های آزادگان کمتر از مقاومت اسرا نبود، که مایه افتخار برای کشورمان می‌باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز