مدیرکل ورزش و امور جوانان لرستان،خبرداد:

وجود ۴۶۴هزار جوان بین زیر ۳۰ سال در لرستان /شناسایی ۵۵۰ نفرکارمند مجرد در ۲۴ دستگاه اجرایی استان

۱۳۹۷/۰۵/۲۸ - ۱۱:۲۱:۰۳
کد خبر: ۷۴۲۴۹۹
وجود  ۴۶۴هزار جوان بین زیر ۳۰ سال در لرستان /شناسایی  ۵۵۰ نفرکارمند  مجرد در ۲۴ دستگاه اجرایی استان
علی یاور عزیزپورگفت: لرستان با دارا بودن 464هزار جوان بین زیر 30 سال از استان های جوان کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛عزیزپوردر نشست صمیمی با جوانان منتخب استان که با حضور استاندار لرستان وهیئت همراه در خانه جوان خرم آباد برگزارشده بود ،اظهار کرد: در سال گذشته شاهد اتفاقات خوبی در حوزه جوانان استان بودیم و پرداخت تسهیلات ازدواج به زوج های جوان یکی از این اتفاقات بوده است که در این راستا  تعداد زوج های در نوبت انتظار دریافت این تسهیلات از 32 هزار نفر به 3هزار نفر رسیده است.

او با اشاره به برگزاری جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان استان وشهرستانها ،افزود: در سال گذشته سه جلسه و امسال نیز سه جلسه ستاد ساماندهی جوانان  برگزار شده است ؛همچنین  در سال گذشته 22جلسه و امسال نیز 27جلسه ستادساماندهی جوانان در سطح شهرستانهای استان  برگزار کرده ایم.

عزیزپور با بیان اینکه   لرستان با دارا بودن 464هزار جوان بین زیر 30 سال از استان های جوان کشور محسوب می شود،گفت:  26.3درصد جمعیت لرستان جوانان زیر 30 سال هستند و میانگین کشوری در این زمینه 25.1 درصد است.

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان  در خصوص وضعیت ازدواج جوانان استان  نیز  گفت: ازدواج از طریق فضای مجازی خوشبختانه1.1 دهم درصد بوده و این در حالی است که رابطه خویشاوندی 76 درصد و معرفی توسط آشنایان 69 درصد ازدواج ها را تشکیل می دهد همچنین 84 درصد از انتخاب همسرها توسط خود فرد و خانواده است و تنها 10 درصد از این انتخاب ها توسط بزرگان خانواده انجام می شود.

به گفته عزیزپور میانگین  سن ازدواج در مردان 27.1 و در زنان 22.6 درصد است که نسبت به میانگین کشور وضعیت بهتری داریم.

او همچنین از شناسایی  550 نفرکارمند  مجرد در 24 دستگاه اجرایی شناسایی استان خبرداد وگفت: امکان دارد پس از نهایی شدن  این بررسی ها  تعداد این کارمندان مجرد به 700 تا 800 نفر نیز برسد.

 مدیرکل ورزش وجوانان لرستان ادامه داد:  در آینده کارگاه های توانمند سازی را برای این افراد برگزار خواهیم کرد تا به آنها در این خصوص کمک شود.

عزیزپوردر خصوص خانه جوان  در شهرستان  هانیز بیان کرد: خانه جوان خرم آباد در یک مرکز استیجاری قرار دارد که خواستار انتقال آن به یک مکان دولتی تا زمان احداث ساختمان جدید آن هستیم  ؛همچنین  بحث احداث  خانه های جوان را در شهرستانها  با اختصاص اعتبارات استانی آغاز کرده ایم .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز