تاکید بر سرمایه گذاری در بخش معدن در شورای اداری شهرستان خوی

۱۳۹۷/۰۵/۲۸ - ۰۷:۵۷:۲۲
کد خبر: ۷۴۲۵۴۶
تاکید بر سرمایه گذاری در بخش معدن در شورای اداری شهرستان خوی
برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان خوی با حضور مدیران کل استانی و مسئولان شهرستانی

به گزارش برنا آذربایجان غربی، جلسه شورای اداری شهرستان خوی با حضور امام جمعه ، فرماندار، نماینده مردم در مجلس ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری و سایر مسئولان و مدیران شهرستانی در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید .

حجت الاسلام شکوری در این جلسه به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با اقشار مختلف مردم اشاره کرد و افزود: در واقع طبق نظر مقام معظم رهبری در این سخنرانی، ضعف های مدیریت را باید در موارد ضعف در سیاستگزاری ها ، ضعف در عملکرد ها ، تصمیم گیری های غلط ، ضعف همت در مدیران ، ضعف مدیران در آینده نگری، وجود فساد در بخش های مختلف و نبود هماهنگی لازم میان قوا دانست .

وی افزود : راه حل مشکلات از دیدگاه مقام معظم رهبری عبارتند از تدبیر قوی ، کارآمد و به هنگام ، بالا بردن همت در مدیران ،اجتناب از افراط و تفریط ،همفکری و هماهنگی با سایر مدیران، برخورد جدی با فساد و مفسدان ،استفاده از کارشناسان امین ،انتخاب همکاران خوب و با عرضه و برنامه ریزی و مشورت با افراد آگاه .

محمد عابدی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی نیز در این جلسه اظهار داشت : از زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ، دشمنان خارجی و استکبار جهانی همواره در صدد توطئه علیه کشورمان بوده اند ولی به برکت خون شهدای انقلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی همچنان به عمر با برکت خود ادامه می دهد و امسال کل جهان شاهد چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خواهند بود .

وی با اشاره به پیش رو بودن هفته دولت افزود : در شهرستان خوی طرح های عمرانی ، صنعتی و خدماتی خوبی در حال اجرا است که طی هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی خواهند شد .

وی در ادامه با اشاره به اهمیت جذب سرمایه گذاری تصریح کرد : در جهت توسعه همه جانبه شهرستان خوی کارهای مثبتی در حوزه سرمایه گذاری علی الخصوص بخش معدن صورت گرفته است و ادارات و سازمان های شهرستان باید با همکاری های لازم در جهت حمایت از سرمایه گذار گام برداشته و در راستای بهره گیری از سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه اشتغالزایی برنامه ریزی کنند . 

خدایاری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این جلسه با اشاره به لزوم مقابله با تهاجمات فرهنگی و دفاع از ارزشهای فرهنگی و دینی خودمان اظهار داشت : باید از ارزشهای فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی پاسداری نموده و عمق امید به آینده را در بین مردم افزایش دهیم .

وی ضمن تأکید به اولویت قرار دادن فرهنگ در همه امور تصریح کرد : باید با دید فرهنگی به همه مسائل از جمله مسائل اقتصادی و سیاسی نگاه کنیم و راه اندازی رویکرد جدید در حوزه فرهنگ موجب حل مشکلات در تمامی حوزه ها خواهد شد .

کبیری نماینده مردم شهرستان های خوی و چایپاره در مجلس با اشاره به استمرار اجرای پروژه های عمرانی شهرستان خوی اظهار داشت: بیش از 90 درصد از پروژه های عمرانی شهرستان در حال اجرا می باشند و در سال 97 نیز با توجه به مشکلات اقتصادی کشور در بخش های راه های مواصلاتی، بهداشت و درمان، آب و پایانه رازی پروژه های عمرانی در حال اجرا می باشند.

وی تصریح کرد: در بخش آموزش عالی، گاز رسانی، منطقه ویژه اقتصادی و ورزش نیز امورات در حال پیگیری می باشد.

کبیری در ادامه، مسائل و مشکلات اقتصاد کشور را قابل حل دانست و افزود: متاسفانه با آغاز جنگ اقتصادی آمریکا علیه کشور ما، در درون کشور آرایش جنگ اقتصادی گرفته نشده است.

وی تصریح کرد: باید پاسخ توطئه دشمن با بهره گیری از نظریه کارشناسی، فعالیت مستمر اقتصادی، کار جهادی و انقلابی عمل کردن داده شود.

مطلبی مدیرکل دفتر امورشهری و شوراهای استانداری نیز با اشاره به ترکیب جمعیت استان اظهار داشت: استان آذربایجان غربی دارای 44 شهر می باشد که 74 درصد از جمعیت استان با بیش از 2میلیون و 345 هزار نفر در شهرها زندگی میکنند که شهرستان خوی با بیش از 6 شهر در سطح استان دارای رتبه اول می باشد.

وی با اشاره به قوانین تقسیمات کشوری درخصوص تبدیل روستاها به شهرها اظهار داشت: طبق قانون روستاهای بیش از 3500 نفر به بالا باید به شهر تبدیل شوند و در شهرستان خوی چند روستا از جمله روستای بدل آباد و وار می توانند به شهر تبدیل شوند.

وی در ادامه بر ارزیابی عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر خوی اشاره کرد و افزود: در ارزیابی سال 96 شهرداری و شورای اسلامی شهر خوی هم از حیث میزان تحقق بودجه و هم از نظر انجام پروژه های عمرانی در سطح استان در مقام اول قرار داشتند که اینجانب به نمایندگی از استاندار آذربایجان غربی از شهردار و اعضای شورای شهر خوی تجلیل خواهم نمود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز