مدیر عامل صندوق کارفرینی امید خراسان جنوبی خبر داد :

۱۳۵ صندوق خرد در استان تسهیلات اشتغال دریافت می کنند

۱۳۹۷/۰۵/۲۸ - ۱۲:۳۸:۲۴
کد خبر: ۷۴۲۷۷۳
۱۳۵ صندوق خرد در استان تسهیلات اشتغال دریافت می کنند
مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی گفت: 135 صندوق خرد محلی بانوان و مردان استان که در سامانه کار ثبت شده است برای حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، تسهیلات دریافت می کنند.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمد زنگنه گفت : برای این صندوق ها 31 میلیارد ریال از محل منابع صندوق توسعه ملی با نرخ چهار درصد برای مناطق روستایی و عشایری مرزی و با کارمزد 6 درصد برای سایر روستاهای استان در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: پذیرش، بررسی، تصویب و پرداخت تسهیلات طرح های اشتغالزا و کارآفرین این صنادیق خرد در حال انجام است.

مدیر عامل صندوق کارفرینی امید خراسان جنوبی بیان کرد: این تسهیلات به صندوق های خرد در رشته های اولویت دار کسب و کار، مصوب کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان پرداخت می شود.

وی گفت: تسهیلات مذکور در راستای کمک به تولید، فرآوری و عرضه محصولات کشاورزی، فرآوری محصولات دامی، صنایع دستی و فرش دستباف، خدمات IT و صنفی، بوم گردی و گردشگری و صنایع کوچک روستایی پرداخت می شود.

زنگنه، اشتغال جدید و پیش بینی شده برای طرح های معرفی شده توسط صنادیق خرد محلی استان را یکهزار و 350 نفر اعلام کرد.

وی یادآور شد: با توجه به خشکسالی های چند ساله اخیر در استان، کشاورزی های آب بر و دامپروری های صنعتی بزرگ در برخی از مناطق استان از توجیه فنی و اقتصادی برخوردار نیست.

مدیر عامل صندوق کارفرینی امید خراسان جنوبی اضافه کرد: در این زمینه بایستی برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان و عشایر به شهرها که اکثر آنها از طریق کشاورزی و دامداری کوچک سنتی امرار و معاش می کنند نسبت به گسترش و کمک به فعالیت های خرد و کوچک اقدام شود.

وی با تاکید بر اینکه امنیت مرزها و مناطق روستایی توسط روستاییان و عشایر تامین می شود، اظهار داشت: گسترش و کمک به فعالیت های خرد و کوچک در روستاها با همکاری و حمایت سازمان ها و دستگاههای اجرایی متولی باید انجام شود.

زنگنه عنوان کرد: در این زمینه آموزش تخصصی روستاییان و عشایر و تخصیص اعتبارات ارزان قیمت از اولویت های حال حاضر استان است.

وی گفت: اعتبار لازم برای پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری وجود دارد اما نبود مجوز های لازم برای شروع فعالیت کسب و کار و زمان بر بودن اخذ این مجوز های برای متقاضیان از جمله مشکلات متقاضیان است.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید استان ادامه داد: تامین نکردن وثایق و ضمانت نامه برای دریافت تسهیلات توسط متقاضیان با توجه به اینکه اسناد مساکن و زمین های کشاورزی و دامپروری روستاییان استان اغلب فاقد اسناد رسمی ثبتی بوده و یا به دلیل خشکسالی های متوالی چند ساله دارای ارزش ریالی مناسبی برای ترهین تسهیلات بانکی نمی باشد از دیگر مشکلات موجود است.

وی اضافه کرد: از طرفی ضمانت نامه های بانکی بخش تعاون نیز دارای قوانین و بروکراسی های اداری طولانی مدت و هزینه بری بوده که عملا متقاضیان را در تامین به موقع وثایق دریافت تسهیلات دچار مشکل می کند.

زنگنه از افراد خلاق و کارآفرین دارای ایده کسب و کار در روستاها و مناطق عشایری خواست از فرصت ایجاد شده استفاده و با ارایه طرح های خوب و متناسب با وضعیت استان زمینه اشتغال در این مناطق را فراهم آورند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز