رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان،خبرداد :

برگزاری سومین همایش ملی « اثرات خشکسالی و راهکارهای مدیریت آن» در خرم آباد

۱۳۹۷/۰۵/۲۸ - ۲۱:۱۵:۲۴
کد خبر: ۷۴۲۹۴۷
برگزاری سومین همایش ملی « اثرات خشکسالی و راهکارهای مدیریت آن» در خرم آباد
عبدالرضا بازدار گفت: سومین همایش ملی « اثرات خشکسالی و راهکارهای مدیریت آن» هشتم اسفند ماه سالجاری در خرم آباد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛بازدار  در جلسه شورای تحقیقات ٬ آموزش و ترویج کشاورزی «تات» با اعلام این خبر اظهار کرد :در چند سال اخیر بحث بحران آب در کشور بیش از هر زمان دیگری نمود عینی و ملموس پیدا کرده است و همه ما واژگانی چون « بحران خشکسالی جدی است» ٬« تبدیل شدن بخش وسیعی از ایران به منطقه بیابانی» ٬ و « کاهش چشمگیر بارندگی در کشور»را در رسانه های گروهی به نقل از متولیان امر مدیریت منابع آب و مدیریت بحران دیده و یا شنیده ایم .

او افزود : جدی بودن خطر خشکسالی در مناطق مختلف کشور بر اثر تغییرات اقلیمی و شرایط جوی از یک طرف و رشد روز افزون جمعیت ٬ استفاده بی رویه از منابع آبی و عدم مدیریت استفاده بهینه از آب در تمام بخشها ٬ خصوصا در بخش کشاورزی از طرف دیگر از جمله عواملی هستند که سبب شده است کشورمان دچار بحران خشکسالی شود .

رئیس سومین همایش ملی اثرات خشکسالی و راهکارهای مدیریت آن ،تصریح کرد : اولین همایش با این عنوان در استان کرمان و دومین همایش در سالهای گذشته دراصفهان برگزار شده است و استان لرستان در هشتم اسفند ماه سالجاری میزبان سومین همایش با حضور افراد مطرح ملی مدیران ؛ محققین ؛ اساتید و دانشجویان در مورد مبحث راهکارهای مدیریت خشکسالی خواهد بود .

 

نظر شما