​معاون رئیس جمهوری :

افزایش سهم بانوان در مشاغل ایجاد شده کشور طی دو سال اخیر

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۱۲:۲۸:۵۸
کد خبر: ۷۴۳۲۹۲
افزایش سهم بانوان در مشاغل ایجاد شده کشور طی دو سال اخیر
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: سهم بانوان در مشاغل ایجاد شده کشور طی دو سال اخیر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، در دیدار استاندار خراسان رضوی با معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده؛ معصومه ابتکار با بیان این مطلب افزود: در سال 95 حدود 67 درصد و طی سال گذشته نیز 59 درصد مشاغل ایجاد شده در کشور مربوط به حوزه زنان بوده است.

وی با بیان این که میزان کارآفرینی و تداوم کسب و کار در بانوان هم در مقایسه با آقایان بیشتر بوده؛ اظهار داشت: این مهم به دلیل مداومت آنان در پیگیری ها، کم توقع بودن و ساختن با حداقل ها و نیز راه اندازی مشاغل عموما از خانه و در قالب مشاغل خانگی؛ می باشد.

استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: به منظور اثر بخشی بیشتر، پیشنهاد می شود معاونت رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده نهادی را به منظور مشاوره برای اجرای طرح های اقتصادی زنان سرپرست خانوار از تکمیل زنجیره تولید تا فروش و بازاریابی ایجاد کند.

علی رضا رشیدیان با اشاره به تخصیص 305 میلیارد تومان از سهمیه 610 میلیارد تومانی سهمیه تسهیلات مشاغل روستایی به بانک های عامل استان، گفت: اجرای طرح های اقتصادی در روستاها زمینه و ظرفیت مهاجرا معکوس آنان از شهرها به روستاها را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: علی رغم کاهش جمعیت روستایی کشور، به مدد رسیدگی همه جانبه به روستاها، این میزان در خراسان رضوی کاهش که نداشته هیچ، بلکه با رشد 6 دهم درصدی مواجه بوده است.

استاندار خراسان رضوی، آموزش برای ایجاد اشتغال در حوزه زنان و مردان را یک ضرورت دانست و افزود: قرار نیست تنها با توزیع پول و پرداخت تسهیلات مشاغلی ایجاد شود که پایداری و ماندگاری ندارد و منابع کشور هدر برود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز