معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر:

۱۱۸ طرح عمرانی هفته دولت در ملایر بهره برداری می شود

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۱۵:۰۶:۱۱
کد خبر: ۷۴۳۳۶۳
۱۱۸ طرح عمرانی هفته دولت در ملایر بهره برداری می شود
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: همزمان با هفته دولت 118 طرح عمرانی و خدماتی با 336 میلیارد و 78 میلیون ریال اعتبار بهره برداری می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ باب الله فتحی در جمع خبرنگاران گفت : همچنین عملیات اجرایی 12 طرح عمرانی در هفته دولت با اعتباری بالغ بر 76 میلیارد و 50 میلیون ریال آغاز می شود.

وی افزود: سه طرح بزرگ اقتصادی نیز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری بهره برداری می شود که یک هزارو 150 میلیارد ریال اعتبار برای آنها هزینه شده است.

فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: این طرح ها شامل طرح تولید فروسیلیس شرکت آذرخش با میزان سرمایه گذاری 750 میلیارد ریال و اشتغال 130 تن و طرح تولید آندلوزیت با سرمایه گذاری 200 میلیارد ریال و اشتغال 70 تن در شهرک صنعتی جوکار و همچنین انبار نفت ملایر با اعتبار 200 میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی 100 تن است.

فتحی با بیان اینکه احتمال افزایش طرح ها در هفته دولت وجود دارد افزود: در مجموع 130 طرح عمرانی افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود که یک هزارو 562 میلیارد و 128 میلیون ریال برای طرح های عمرانی قابل افتتاح همزمان با هفته دولت در این شهرستان هزینه شده است.

** آغاز دومین جشنواره ملی منبت همزمان با رویداد همدان 2018

معاون استاندار همدان رویداد همدان 2018 را فرصتی مغتنم برای معرفی ظرفیت های گردشگری این شهرستان دانست و افزود: در این راستا دومین جشنواره ملی مبل و منبت از 29 مرداد آغاز و تا هشتم شهریور ماه ادامه دارد.

فتحی بیان کرد: مراسم افتتاحیه جشنواره ملی مبل و منبت شب های 29 و 30 مردادماه در محل دریاچه کوثر ملایر به صورت زنده و در قالب برنامه تلویزیونی شب فیروزه ای از شبکه استانی و شبکه پنج سیما پخش می شود.

وی ادامه داد: از 30 مرداد تا چهارم شهریور جشن های مردمی در بوستان سیفیه و سالن الغدیر و ششم و هفتم شهریور ماه نیز جشن های مردمی به ترتیب در شهر جوکار و روستای دهنوآورزمان برگزار می شود.

فرماندار ویژه ملایر یادآور شد: اختتامیه دومین جشنواره ملی مبل و منبت ملایر نیز همزمان با عید سعید غدیر خم در باغ تاریخی سیفیه برگزار و به صورت زنده از شبکه استانی همدان پخش خواهد شد.

فتحی با بیان اینکه ملایر تنها شهرستانی است که برنامه های بسیار خوبی را برای رویداد همدان 2018 معرفی کرده است گفت: همایش ملی جشن انگور، جشن خوشه برتر انگور، مراسم آیینی شیره پزی سنتی مانیزان، کنفرانس ملی انگور، همایش توسعه گردشگری و جشنواره منطقه ای سینمای جوان از جمله این برنامه ها است.

وی جذب سرمایه گذاری، افزایش قدرت رقابت در بازارهای جهانی، شناسایی و معرفی جاذبه های گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری استان و حرکت در راستای گردشگری بین المللی برای رونق اقتصادی و گردشگری را از جمله اهداف این رویداد بین المللی برشمرد.

** بهره برداری مرحله نخست طرح گردشگری شهر زیرزمینی سامن

فرماندار ویژه ملایر همچنین به راه اندازی مرحله نخست طرح گردشگری شهر زیرزمینی سامن همزمان با رویداد همدان 2018 اشاره و بیان کرد: دستکند سامن میزبان همایش ملی دستکندها است.

فتحی اضافه کرد: همزمان با برگزاری این همایش ملی، مرحله نخست طرح گردشگری دستکند سامن نیز در 19 مهرماه برای ورود گردشگران بهره برداری می شود.

وی با تاکید بر اینکه از تمامی ظرفیت های این رویداد بین المللی باید برای معرفی جاذبه ها و استعدادهای ویژه ملایر استفاده کرد گفت: در کنار بخش خصوصی تمام توان خود را برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن جشنواره ملی مبل و منبت به کار می گیریم تا بتوانیم این هنر صنعت را به جهان معرفی کنیم.

فتحی ادامه داد: تمامی مجموعه شهرستان، بخش خصوصی، رسانه ها و مردم باید با تمام توان برای پیشبرد اهداف شهرستان و حرکت به سمت توسعه و رونق اقتصادی تلاش کنیم.

** رسانه ها در انعکاس خدمات دولت کوتاهی نکنند

معاون استاندار همدان همچنین خواستار انعکاس خدمات و اقدامات دولت تدبیر و امید و القای امیدواری به مردم شد و اظهار داشت: باید جلوی ناملایمتی ها به دولت را گرفت.

فتحی استفاده از توان و ظرفیت خبرنگاران را در پیشبرد اهداف و برنامه را مهم برشمرد و خطاب به اصحاب رسانه گفت: شما می توانید حقایق را منصفانه و صادقانه به سمت و سویی حرکت دهید که به نفع مردم باشد.

وی با بیان اینکه رسانه ها با قلم و نگاه تیزبین خود واقعیت ها و حقایق جامعه را بهتر می بینند تاکید کرد: در شرایط کنونی کشور همه باید منسجم و هماهنگ به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم مقابل موضع گیری ها، هیاهو و دسیسه های دشمنان علیه نظام و انقلاب اسلامی بایستیم.

فتحی گفت: باید با مردم صادق باشیم و فضای پرنشاطی را برای مردم فراهم کنیم تا به آینده امیدوار باشند که نقش رسانه ها در این زمینه بسیار اثرگذار است.

همزمان با هفته دولت 130 طرح عمرانی در شهرستان ملایر بهره برداری و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز