رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد :

صادرات استان ۴۵ درصد افزایش یافت

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۱۴:۰۵:۲۵
کد خبر: ۷۴۳۳۶۷
صادرات استان ۴۵ درصد افزایش یافت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان صادرات کالا از این استان در پنج ماهه اول سال 1397 حدود 2 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزش حدود 45 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ داریوش دیودیده روز دوشنبه  گفت : در پنج ماهه اول امسال 527 تن کالا به ارزش 2 میلیون دلار کالا از طریق گمرک کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است.

وی افزود: عمده‌ترین کالاهای صادر شده از استان در طی این مدت شامل عصاره زعفران، پودر و عصاره شیرین بیان، موکت و لوازم آرایشی و بهداشتی بوده است.

دیودیده بیان کرد: این میزان کالا از طریق گمرک این استان توسط شرکت‌های سپاهان موکت، زرد بند، آسه یاسوج و شرکت سینره یاسوج به کشورهای آلمان، سوئیس، عراق و افغانستان صادر شده است.

وی عنوان کرد: این میزان صادرات از لحاظ وزنی در مقایسه با پنج ماهه اول سال گذشته 51 درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: صادرات برخی از کالاها از جمله سیمان و موکت از طریق گمرک این استان افزایش یافته است.

ارزش کالاهای صادراتی کهگیلویه و بویراحمد از سال 1360 تا نیمه نخست شهریور سال 1392 حدود 59 میلیون دلار بوده است.

در سال گذشته 74 اظهار نامه صادراتی به وزن یک هزار و 184 تن کالا به ارزش چهار میلیون و 270 هزار و 834 دلار کالا از طریق گمرک کهگیلویه و بویراحمد صادر شد.

سال 1395 حدود چهار میلیون و 61 هزار و 766 دلار کالا از طریق گمرک کهگیلویه و بویراحمد صادر شد که مهم‌ترین آنها شامل پودر و عصاره شیرین بیان، محصولات آرایشی، بهداشتی، موکت و سیمان بوده است.

کشورهای هدف صادرات محصولات کهگیلویه و بویراحمد نیز آلمان، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی، عراق و افغانستان بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز