"رئیس دانشگاه علمی کابردی لرستان" در نشست خبری، مطرح کرد:

پیش بینی ۳هزار دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی در سال آموزشی جدید/اضافه شدن ۴رشته جدید/ فارغ التحصیلی ۳۲ هزار نفر از مراکز علمی کاربردی لرستان

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۱۴:۵۹:۵۶
کد خبر: ۷۴۳۴۲۱
پیش بینی ۳هزار دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی در سال آموزشی جدید/اضافه شدن ۴رشته جدید/ فارغ التحصیلی  ۳۲ هزار نفر از مراکز علمی کاربردی لرستان
"سعید فرح بخش" از پیش بینی ۳هزار دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی در سال آموزشی جدید خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛فرح‌بخش صبح امروز در نشست خبری با  خبرنگاران اظهار کرد: پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی لرستان آغاز شده است .

او از اضافه شدن ۴رشته جدید به رشته های علمی کاربردی استان خبرداد وافزود:  در سال آموزشی جدید، مجموعا در مقطع کاردانی و کارشناسی ۴ رشته تحصیلی جدید به جمع رشته های تحصیلی این دانشگاه اضافه شده  است.

فرح بخش تصریح کرد:  ما سیاست سطح بندی مراکز علمی کاربردی استان را دنبال کرده وسطح‌بندی مراکز را در سال‌جاری نیز خواهیم داشت که در این زمینه نتایج آن اعلام خواهد شد و مراکز در سه سطح سبز و زرد و قرمز تقسیم خواهندشد.

او با بیان اینکه  در حال حاضر تعداد ۱۰ هزار دانشجو در ۳۱ مرکز آموزشی مشغول به ادامه تحصیل هستند.،گفت: تعداد این مراکز به ۱۷ مورد خواهد رسید .

فرح بخش از فارغ التحصیلی  ۳۲ هزار نفر از مراکز علمی کاربردی لرستان خبردادو عنوان  کرد: ۲۲۰ مدرس رادر علمی کاربردی لرستان  جذب کرده ایم وهمچنین ۱۸۰۰ مدرس داریم که ممکن است بر اساس فرآیند پالایش تعدادی را کنار بگذاریم.

او با بیان اینکه  در سطح کشور ، یک‌هزار و 100 مرکز آموزشی داشته‌ایم ،خاطر نشان کرد:  این تعداد  بنا به کیفیت نامناسب به ۶۰۰مرکز رسیده است وهمچنین در سطح استان، ۳۱ مرکز داشته ایم که  ۹ مرکز به خاطر عدم توانایی در راستای جذب دانشجو، منحل شده‌اند.

فرحبخش با اشاره به اینکه  تلاش می‌کنیم در سطح استان درراستای  خودباوری گام  برداریم،اظهار کرد: در مجموعه دانشگاه طی دو سال گذشته تاکید بسیاری بربعد  کیفیت داشته ایم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با اشاره به حمایت از کارآفرینان در راستای نقش بهینه آنان در پیشرفت استان ،گفت: یک کلینیک کارآفرینی   با هدف مشاوره به دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و اقشار مردم در دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان  آغاز به کار کرده است  که  در آن به کارآفرینان و داوطلبانی که به دنبال کسب و کار هستند مشاوره لازم ارائه داده می شود.

به گفته سعید فرحبخش  برای مراکز نوآوری نیز  یک وام ۵۰میلیون تومانی ۲درصدی داریم تا نوآوران در زمینه فعالیت کاری خود  موفق‌تر حرکت کنند وهمچنین  در بحث رفاهیات نیز  مهرماه سال‌جاری برای دانشجویان، رفاه کارت صادر می شود و  یارانه‌ای که بابت تغذیه به دانشجو تعلق می‌گیرد از طریق رفاه کارت مورد استفاده قرار خواهدگرفت.

 

نظر شما
پرونده ویژه