"استاندار لرستان " در نشست خبری:

افتتاح وکلنگ زنی یک هزار و ۳۰۹ پروژه در لرستان طی هفته دولت/دولت تدبیر و امید درشرایط سختی شروع به کار است/هیچ مشکلی با اهالی رسانه ندارم/پیشگام انتصابات غیر بومی در استان نبوده ام

۱۳۹۷/۰۶/۰۱ - ۲۱:۱۰:۵۳
کد خبر: ۷۴۴۶۱۵
افتتاح وکلنگ زنی یک هزار و ۳۰۹ پروژه در لرستان طی  هفته دولت/دولت تدبیر و امید درشرایط سختی شروع به کار است/هیچ مشکلی با اهالی رسانه ندارم/پیشگام انتصابات غیر بومی در استان  نبوده ام
"سید موسی خادمی" در نشست خبری با اصحاب رسانه از افتتاح وکلنگ زنی یک هزار و ۳۰۹ پروژه در لرستان طی هفته دولت خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛خادمی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در سالن آمفی تئاتراستانداری لرستان با تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دولت وشهادت شهیدان  رجایی وباهنر ،اظهار کرد:   شهیدان رجایی و باهنرالگوی مدیریت ودلتمردی اسلامی هستند و جای تأسف است که ما هنوز نتوانسته‌ایم افرادی مثل آنها را پرورش دهیم.

او ساده‌زیستی، پرکاری و مردمی‌بودن را سه شاخص شهیدان رجایی و باهنر عنوان کردوافزود: باید به الگوی مدیریت اسلامی شهیدان رجایی و باهنر بازگردیم و اینگونه رفتارهای مدیریتی را در جامعه تقویت کنیم.

خادمی با بیان اینکه اگر الگوی مدیریت اسلامی شهیدان رجایی و باهنر را مدنظر قرار دهیم می‌توان بسیاری از مشکلات را رفع کرد،یادآورشد: ویژگی‌های مدیریت اسلامی و مدیر اسلامی، در شهیدان رجایی و باهنر متبلور است و باید اینگونه ویژگی‌ها را الگوی مدیریت قرار داد.

استاندار لرستان گفت: حضرت امام خمینی (ره) تعبیری  قشنگ و مهمی درباره‌ی شهیدان رجایی و باهنر دارند با این عنوان که  این شهیدان، ریاست را به زیرچنگ خودشان درآوردند و ریاست و مسئول بودن و رئیس‌بودن، برآنها حاکم نشد.

خادمی  بیان کرد: ما به مدیران و افرادی مثل شهید رجایی و شهید باهنر نیاز داریم؛ افرادی که به منصب رسیدن باعث تغییر خلق و خو و عادت رفتاری آنها نمی‌شود.

او با تاکید بر لزوم بیان برنامه‌ها و خدمات دولت برای مردم ،خاطر نشان کرد:  بیشترین کارها، مسئولیت‌ها و پاسخگویی‌ها در نظام اسلامی برعهده‌‌ی دولت است همچنین دولت به‌صورت مستقیم منتخب رأی مردم است و بیشترین نظارت از طرف نمایندگان مردم هم بر دولت صورت می‌گیرد.

خادمی دولتها همیشه باید برنامه‌های خود را ارائه کنند و پاسخگو باشند ،گفت: البته باید مورد حمایت هم قرار بگیرند تا بتوانند برنامه‌های خود را اجرا نمایند و همیشه هم در فرمایشات مقام معظم رهبری بوده است که از دولتهای مستقر حمایت کرده‌اند تا دولت‌ها بتوانند برنامه‌های خود را برای خدمات‌رسانی به مردم عملیاتی نمایند.

او با تاکید براین نکته که یکی از شروط سرعت بخشیدن به توسعه عدم تخریب یکدیگر است،خاطرنشان کرد:  دولتها بیشتر از هر دستگاهی در معرض نقد، نظارت و گاهاً تخریب قرار می گیرند لذا نماینده و مدیری که نگران تخریب‌ها در استان و پایتخت باشد کمتر ذهنش به دنبال حل مشکلات خواهد رفت.

خادمی با بیان اینکه به حوزه رسانه و کار خبرنگاران علاقه مندم و  از رسانه ها رویگردان نیستم و این یک موضوع القا شده است،یادآورشد: هرگز از نقد کینه به دل نمی‌برم، نمی‌دانم چرا می‌گویند استاندار با رسانه‌ها مشکل دارد من صادقانه می گویم هیچ مشکلی با اهالی رسانه ندارم و آماده شنیدن نظرات مخالفین و منتقدین دولت در استان هستم .

خادمی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید درشرایط سختی شروع به کار است ،شرایطی که بخش‌هایی از آن گفته شده و بخش‌هایی از آن ناگفتنی است،گفت: دولت می‌پذیرد مردم شرایط سختی دارند اما حتما ما از این مرحله عبور خواهیم کرد، اما شرط دارد و شرط آن این است که همه با هم باشیم و مدتی اختلافات را کنار بگذاریم.

او با بیان اینکه ما از نمایندگان ، ائمه‌جمعه و خبرنگاران انتظار داریم توقعات مردم را بدون درنظر گرفتن امکانات موجود بالا نبرند که این امر منجر به ایجاد محرومیت نسبی می‌شود،گفت: مخالفت با برخی پروژه‌های عمرانی به دلیل برخی اختلافات دیدگاهی کار ناپسندی است ، شما خبرنگاران ورود کنید و این موارد را نقد کنید  ما هم حمایت می‌کنیم.

استاندار لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به افتتاح وکلنگ زنی یک هزار و ۳۰۹ پروژه در لرستان طی  هفته دولت ،عنوان کرد: هتل صخره ای نمادی از به هم ریختگی کار ما در لرستان است ، این پروژه با موانعی مواجه است که باید حل شود و بیش از این طولانی نشود.

خادمی  با بیان اینکه خرم آباد شهری با قدمت و دارای برجستگی در بین شهرهای لر نشین است ،خاطر نشان کرد: برای توسعه  خرم آباد  کارهایی را شروع کرده ایم که از جمله اینها می توان به ساماندهی قلعه و مطالعه برای ایجاد پروژه ها در بام و شتاب گرفتن کار در زیر گذر بهارستان ، تلاش برای نهایی شدن پارسیلون و تبدیل زمین آن به منطقه ویژه اقتصادی و انجام کارهای ساماندهی فرودگاه اشاره کرد.

او با اشاره به سدهای لرستان نیز یادآورشد: برخی سدهای لرستان اصلا از آنها استفاده ای نمی شود و شبیه بشکه ای هستند که پر از آب شده باشد؛نظام تخصیص جدید آب را وزارت نیرو بسته و برخی از تخصیص های گذشته نیز حذف شده که ظلم به لرستان است .

خادمی عنوان کرد: سد معشوره با طراحی اولیه تخصیص نگرفته و الان فقط ۱۰۰میلیون متر مکعب تخصیص دارد که بسیار کمتر از رقم اولیه است و در آن تجدید نظر شده است.

استاندار لرستان در خصوص طرح چهار خطه خرم آباد _پلدختر یادآورشد: این پروژه قطعه قطعه جلو می رود زیرا یک پروژه عظیم و دارای شرایطی سخت و کوهستانی است.

خادمی با اشاره به زمانبندی  تسریع روند پروژه پل زیرگذر بهارستان ،ادامه داد: روزی که به لرستان آمدم مردم می گفتند زیرگذر را پرکنید تا از دست آن خلاص شویم اما خوشبختانه قدم های خوبی برداشته شد و به نتیجه رسیده است زیرا تخصیص صدرصدی داشته و منابع به آن تزریق شده است.

او با اشاره به بحث  انتصابات در استان نیز گفت:  در انتصاب مدیران کل با من هماهنگ می شود اما وزیر حکم را می زند و چون استقلال قوا به آن معنا وجود ندارد عناصری دیگر هم در انتصابات دخیل هستند.

خادمی اضافه کرد: در تعیین مدیران بیرونی دست مان چندان باز نیست اما در حوزه استانداری دستم باز است و صدرصد پاسخگوی انتصابات خودم  هستم.

او اضافه کرد: دامن زدن به بحث بومی و غیر بومی درست نیست اما ما از غیر بومی های قوی حمایت می کنیم و برایمان کارایی و موفقیت اصل است.

استاندارلرستان با بیان اینکه پیشگام انتصابات غیر بومی در استان  نبوده ام،خاطر نشان کرد:  در راه و شهرسازی و میراث فرهنگی بدنبال انتصاب بومی ها بودم که وزارتخانه مخالف بود و البته تعدد گزینه ها نیز وجود داشت.

او با بیان اینکه طرفداری از دولت یعنی همه کسانی که از دولت حمایت کرده اند ،افزود:  ممکن است برخی در منطقه شان رای اصولگرایانه هم داده باشد اما حامی دولت بوده اند برای ما مهم حمایت از دولت است .

خادمی بیان کرد: به دنبال هم افزایی و آرامش هستیم ،از هیچ متخلفی دفاع نمی کنیم و اگر کسی تخلفی کرده دستگاه قضایی برخورد کند اما نباید برخی با بی تدبیری موضوعات خودشان را به درون حوزه استانداری بکشانند و  لذا از تقابل ها و برخوردها در فضای عمومی مخالفم .

او گفت: ایران مال همه است و اینگونه نیست که هر کس پیروز انتخاباتی شده و درصدی بیشتر از رقیب رای کسب کند بر همه چیز مسلط باشد .

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز