بهره‌برداری از طرح آبرسانی به ۳۸ روستای آذربایجان‌غربی

۱۳۹۷/۰۶/۰۲ - ۲۰:۴۵:۲۹
کد خبر: ۷۴۴۹۱۴
بهره‌برداری از طرح آبرسانی به ۳۸ روستای آذربایجان‌غربی
همزمان با اولین روز هفته دولت و با حضور حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور و استاندار آذربایجان‌غربی طرح آبرسانی به ۳۸ روستای استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، طرح آبرسانی به ۳۸ روستای استان بطور همزمان به بهره برداری رسید.

کاظم محمدی اقدم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی در آیین افتتاح آبرسانی به روستای زاویه جیک گفت: در طول ۶ سال اخیر بالغ بر ۱۸۱ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای استان هزینه شده است که با بهره‌برداری از آنها ۱۸ هزار و ۲۲۵ نفر جمعیت و چهار هزار و ۷۲۳ خانوار از خدمات آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شده اند.

وی ادامه داد: از سال ۹۲ تاکنون در مجموع ۳۸۸ روستای استان با جمعیت بالغ بر ۱۹۹ هزار نفر و با صرف ۱۲۵۰ میلیارد ریال از نعمت آب آشامیدنی بهره مند شده اند.

وی انتقال آب از سد مهاباد برای ۱۴۱ روستا، تامین آب آشامیدنی ۱۶۵ روستای بوکان، انتقال آب از سد آغچای برای ۱۰۶ روستای شمال، تامین آب آشامیدنی ۸۱ روستای مجتمع شهید باکری میاندوآب را از مهمترین طرح های اجرا شده برشمرد.

محمدی اقدام تامین آب آشامیدنی ۲۵ روستای بخش انزل ارومیه، تامین آب آشامیدنی روستاهای سردشت از سد سردشت و تامین آب آشامیدنی روستاهای شهرستاهای شهرستان پیرانشهر از سد کانی سیر و سیلوه را از دیگر طرح ها عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی اضافه کرد: شاخص بهره مندی در بخش آب شرب روستایی در طول شش سال اخیر در استان ۱۴ درصد افزایش داشته است.

محمدی اقدم افزود: هم اکنون تمام آب شرب روستایی استان از طریق آبهای زیرزمینی تامین می شود.

وی یادآور شد: برای آبرسانی به روستاهای استان ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر لوله گذاری شده است.

محمدی اقدم با بیان اینکه ۶۰ درصد از مشترکان آب بخش روستایی استان کم مصرف هستند افزود: هم اکنون میزان مطلوبیت کلر باقی مانده در بخش آب شرب روستایی ۹۸.۵ درصد است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز