خانه‌دار شدن معلولان و مدجویان بهزیستی خراسان جنوبی در هفته دولت

۱۳۹۷/۰۶/۰۳ - ۱۵:۱۳:۵۹
کد خبر: ۷۴۵۲۹۶
خانه‌دار شدن معلولان و مدجویان بهزیستی خراسان جنوبی در هفته دولت
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در هفته دولت امسال 160 واحد مسکونی معلولان و مدجویان بهزیستی و چندین طرح اشتغال و مرکز تحت نظارت در راستای اهداف بهزیستی با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد و 700 میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ علی عرب نژاد، امروز سوم شهریورماه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته دولت فرصتی برای اطلاع رسانی و شفاف سازی بیش از پیش خدمات و فعالیت‌های صورت گرفته برای مردم و جامعه هدف است.

وی افزود: باید خدماتی که در دولت و نظام جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد را برای مردم بیان کنیم در غیر این صورت به نظام و مردم ظلم کرده‌ایم.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: در هفته دولت امسال با حضور قائم مقام مشارکت‌های مردمی و دبیر ستاد مسکن مددجویان بهزیستی کشور در استان 160 واحد مسکونی مددجویان در استان به بهره برداری خواهد رسید.

عرب نژاد ادامه داد: از این تعداد 132 واحد مربوط به خانوارهای تک معلولی و از پروژه تعاونی مسکنی سکنی گستر در بیرجند هفت واحد مسکونی مربوط به خانوارهای دارای حداقل دو معلول شهری در این پروژه و 21 واحد مسکونی روستایی متعلق به خانوارهای دارای حداقل دو معلول به بالا در سطح استان است.

وی زیربنای هر واحد مسکونی شهری را بین 80 تا 95 متر و اعتبار هزینه شده برای هر واحد را تعاونی ساز تک معلولی را 64 میلیون 240 هزار تومان اعلام کرد و افزود: از این مبلغ 30 میلیون تومان تسهیلات بانکی 3 میلیون و 770 هزار تومان کمک بلاعوض بهزیستی و مابقی سهم آورده مددجو است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از اجرای مسکن خانوارهای دومعلول به بالا در استان به عنوان طرح مسکن جدید در سال‌های اخیر یاد کرد و گفت: برای هر خانوار دارای دو معلول به بالای روستایی 18 میلیون تومان کمک بلاعوض و برای خانوارهای دو معلول به بالای شهری 35 میلیون تومان توسط بهزیستی، بنیاد مستضعفان و انجمن خیرین به صورت کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

عرب نژاد با بیان اینکه از تسهیلات بانکی نیز برای ساخت به مبلغ 30 میلیون تومان می‌توانند استفاده کنند، تصریح کرد: علاوه بر این واحدهای مسکونی چندین طرح اشتغال مددجویی در بیرجند، افتتاح کارگاه حرفه آموزی معلولان ذهنی سرود زندگی، افتتاح کارگاه خیاطی خانواده‌های کودکان کار که همگی در راستای توانمندسازی معلولان و مددجویان است از جمله دیگر برنامه‌ها است.

وی یادآور شد: همچنین اولین مرکز خانه‌های کوچک پناهگاهی معلولان ذهنی برای نگهداری از معلولان بی سرپرست ذهنی خفیف با ظرفیت ده نفر در بیرجند به بهره برداری خواهد رسید تا گامی برای معلولان و توانخواهان تحت حمایت بهزیستی استان برداشته شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز