مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی عنوان کرد

کاهش نرخ بیکاری در استان

۱۳۹۷/۰۶/۰۴ - ۲۳:۰۰:۳۱
کد خبر: ۷۴۵۹۸۷
کاهش نرخ بیکاری در استان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت:نرخ بیکاری استان در بهار سال نود و هفت برابر 10.7 درصد بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 3 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمد سنجری در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد،اظهار کرد:  پارسال 123 هزار و 900 فرصت شغلی معادل 16 درصد اشتغال کشور در خراسان رضوی ایجاد شد. امسال هم 110هزار فرصت اشتغال در این استان هدفگذاری شده که تاکنون 28 هزار مورد آن در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: 70 مرکز کاریابی در این استان از 44 هزار و 680 جوینده کار ثبت نام کرده اند. از این تعداد 17 هزار و 635 فرصت شغلی اعلام گردیده و 15 هزار و 477 نفر به بنگاههای اقتصادی معرفی و 10 هزار و 468 نفر به کار گمارده شدند. 

سنجری در ادامه به شکایتهای کارگر و کارفرما در خراسان رضوی هم اشاره و بیان کرد: از شهریور پارسال تاکنون 12 هزار و 294 مورد شکایت کارگری و کارفرمایی در این استان ثبت شده که نسبت به سال ما قبل 11 درصد کمتر شده است. 

وی افزود: نگاه ما در شکایات بر اساس توافق و سازش است لذا چهار هزار و 372 شکایت معادل 25 درصد کل شکایات با توافق طرفین حل و فصل شده اند.

مدیر نمونه کشوری در خصوص حوادث ناشی از کار نیز گفت: ظرف یک سال اخیر توسط 50 بازرس کار 25 هزار و 337 مورد بازرسی از بنگاههای سطح استان انجام شده است. بازرسیها در کنار 174 هزار نفرساعت آموزش با 914 حادثه به میزان 13 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی معرفی 10 هزار و 671 طرح در این استان برای دریافت تسهیلات به بانکهای عامل اشاره و بیان کرد: خراسان رضوی به لحاظ تعداد طرحهای مصوب اشتغال روستایی رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

وی افزود:تاکنون از این تعداد دو هزار و 195 طرح برای استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی با بانکها قرارداد منعقد کرده اند و برای هزار و 569 طرح در مجموع 400 میلیارد ریال پرداخت شده لذا به لحاظ پرداخت تسهیلات نیز خراسان رضوی رتبه دوم کشور را کسب کرده است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز