فرماندار شهرستان فراهان:

۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در فراهان جذب شد

۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۱۱:۱۹:۳۵
کد خبر: ۷۴۶۰۳۲
۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در فراهان جذب شد
فرماندار شهرستان فراهان گفت: 30 میلیارد و 750 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی در سال جاری با رویکرد مقابله با رکود و بیکاری در این شهرستان جذب شده است.

به گزارش برنا از اراک، سید «احمد سجادی» افزود: 219 متقاضی برای دریافت 270 میلیارد ریال به بانک های عامل فراهان معرفی شدند که تا کنون 30 میلیارد و 750 میلیون ریال از این تسهیلات جذب شده است. 

وی ادامه داد: سهم شهرستان فراهان در تسهیلات اشتغال روستایی 55 میلیارد ریال است که در صورت تکمیل پرونده متقاضیان در اسرع وقت پرداخت می شود. 

فرماندار فراهان اظهار داشت: اعطای تسهیلات اشتغالزایی امسال شهرستان فراهان، بیش از 200 فرصت شغلی جدید را به همراه داشته است. 

وی بیان کرد: تسهیلات اشتغالزایی شهرستان فراهان در بخش های صنایع تکمیلی، بخش های مختلف کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری است. 

سجادی در خصوص وثیقه تسهیلات اشتغال روستایی نیز یادآوری کرد: ساختمان یا کارگاه متقاضی از سوی کارشناسان بانک های عامل قیمت گذاری شده و به عنوان وثیقه به بانک ارائه می شود و در صورتی که این املاک ارزش پایین تری نسبت به تسهیلات داشته باشد متقاضی باید قطعه زمین و یا منزل روستایی را نیز به عنوان وثیقه به بانک ها معرفی کند. 

وی اظهار داشت: حمایت همه جانبه از اشتغال با هدف ایجاد اشتغال پایدار و مولد و جلوگیری از مهاجرت جمعیت جوانان روستا به شهرها در دستور کار فرمانداری فراهان قرار گرفته و بر این اساس حمایت های بسیاری نیز طرح های اشتغال روستایی شده است. 

فرماندار فراهان گفت: با وجود دیمزار بودن بخش عمده اراضی کشاورزی این شهرستان ، شرایط کشت مطلوب ارزیابی می شود و در سال زراعی جاری 37 هزار تن گندم خریداری شده است.

نظر شما