مدیرکل آموزش وپرورش لرستان :

وجود۶ پروژه‎ در دست احداث /سرانه ورزشی دانش‎آموزی در لرستان به ۶۰ صدم متر مربع افزایش می‎یابد

۱۳۹۷/۰۶/۰۵ - ۱۸:۴۶:۳۰
کد خبر: ۷۴۶۴۶۱
وجود۶ پروژه‎ در دست احداث  /سرانه ورزشی دانش‎آموزی در لرستان به ۶۰ صدم متر مربع افزایش می‎یابد
رضازینی وند مقدم گفت:با اجرای طرح های ورزشی آموزش و پرورش لرستان سرانه ورزشی برای هر دانش آموز به 60صدم متر مربع می رسد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ زنی وند مقدم روز دوشنبه در آئین افتتاح خانه کشتی شهدای دانش‎آموز این شهرستان اظهار کرد: در لرستان به ازای هر دانش‎آموز حدود 53 صدم متر مربع فضای ورزشی وجود دارد که با تکمیل و اجرای طرح های ورزشی این دستگاه، این عدد به 60صدم متر مربع می رسد.

او  با اشاره به اینکه استعدادیابی در زمینه‌های مختلف ورزشی یکی از اهداف آموزش و پرورش است، افزود: معتقدیم اقدامات اساسی در حوزه ورزش باید از مدارس و سنین پایه آغاز شود.

زینی وند مقدم تصریح کرد: بر این اساس توسعه فضاهای ورزشی با هدف بسترسازی برای شکوفایی استعدادهای ورزشی دانش‎آموزان یکی از سیاست‎های آموزش و پرورش در لرستان است.

او گفت: با وجود پروژه‎های در دست احداث شامل 6 سالن ورزشی،زمینهای چمن مصنوعی و چهار استخر شنا با تکمیل این پروژه‎های سرانه ورزشی دانش‎آموزی در لرستان به 60 صدم متر مربع افزایش می‎یابد.

زینی وند مقدم با اشاره به اینکه لرستان در زمینه فضاهای ورزشی جزو استان‎های میانی و متوسط کشور است، بیان کرد: البته نباید فراموش کرد که در حوزه استعدادیابی در عرصه ورزشی اقدامات بسیار خوبی در حال انجام است.

او همچنین خاطر نشان کرد: بر اساس توافق‎نامه معاونت تربیت بدنی و ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و در راستای اجرای طرح توانمندسازی آموزگاران مقطع ابتدایی، دوره‎های آموزشی برای بالغ بر 3 هزار و 400 نفر از آموزگاران لرستانی برگزار شده است.

زینی‌وند مقدم ادامه داد: در این دوره‎های آموزشی دانش و معلومات لازم در حوزه تربیت بدنی و سلامت به آموزگاران آموزش داده می‎شود، تا به‎کارگیری این معلومات مشکلات دانش‎آموزان در حوزه سلامت و ورزش برطرف شود.

به گفته او  این طرح تاکنون برای آموزگاران دانش‎آموزان دختر مقطع ابتدایی استان لرستان برگزار شده و با تسری و اجرای کامل آن می‎توان گام خوبی را در جهت تامین هر چه بیشتر سلامت دانش‎آموزان برداشت.

زنی وند مقدم  با تاکید بر اینکه زنگ ورزش در مدارس باید زنگ مهمی برای معلمان باشد،یادآورشد: توجه به این مهم افزایش نشاط و شادابی را مدارس به دنبال داشته و نقش موثری در تامین سلامت دانش‎آموزان و کمک به  شناسایی و درمان نواقص احتمالی جسمانی آنان می‎کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز