استاندار کرمانشاه:

صادرات روزانه در کرمانشاه افزایش یافت

۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۱۳:۴۴:۳۶
کد خبر: ۷۴۶۷۹۱
صادرات  روزانه در کرمانشاه افزایش یافت
۱۴۰۰ کامیون از مرزهای استان کرمانشاه تردد می‌کند اما در جذب سرمایه‌گذار خارجی عملکرد خوبی نداشتیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در هفتمین نشست اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که با حضور وزیر کشور در سالن اجتماعات شهدای دولت استانداری تشکیل شد، با گرامیداشت هفته‌دولت و یاد خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی بهترین راه برای گره‌گشایی مشکلات معیشتی می‌باشد.

او افزود: استان کرمانشاه ثروتمند است و می‌تواند بر چالش‌های موجود غلبه کند و در عین حال دچار چالش‌های بزرگی همچون بیکاری در استان هستیم که اکثرخانواده ها از آن رنج می‌برند.

استاندار کرمانشاه گفت:  امسال توانستیم رشد بی‌رویه بیکاری را مهار کنیم و وضعیت کسب و کار در گذشته نشان از بوروکراسی شدید در ادارات بود که در پنج ماهه امسال ۲۸ نشست ستاد تسهیل تشکیل شده که بیکاری از رتبه ۳۱ به ۲۸ تنزل کرده است و وضعیت بهتر شده است.

بازوند ادامه داد: میل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان بیشتر شده است و نرخ مشارکت در سه ماهه اول سال۱.۵ درصد افزایش داسته است و سند اشتغال دو ساله با هفت برنامه تهیه شده است که به شهرستان‌ها ابلاغ شده و برنامه‌های آن به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار کرمانشاه گفت: در جذب سرمایه‌گذاری خارجی عملکرد خوبی در استان کرمانشاه نداشته‌ایم و عقد قرارداد واگذاری زمین در پنج ماهه اول سال در شهرک‌های صنعتی کاهش داشته است و در بحث برگزاری ستاد اقتصاد مقاومتی استان نیز حساسیت به خرج می‌دهیم، اما هنوز وزرای معین استان‌ها علی‌رغم مکاتبات تعیین تکلیف نشده است.

بازوند ادامه داد: توانمند کردن مردم در اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین رویکرد ماست و پروژه‌های حوزه اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه رویکردهای لازم را دارد اما در پروژه‌‌های ملی از ما نظرخواهی نمی‌کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: ما بر برونگرا بودن تولیدات کرمانشاه تاکید داریم و افزایش صادرات و تردد روزانه ۱۴۰۰ کامیون از مرزهای استان این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد.

بازوند بر همکاری بانک‌ها در اقتصاد بانک محور کشور برای اجرای پروژه‌های بزرگ تاکید کرد و افزود: رایزنی هایی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز