رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه:

باید تکلیف با ارز ۴۲۰۰ تومانی مشخص شود

۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۱۴:۳۱:۰۶
کد خبر: ۷۴۶۸۱۱
باید تکلیف با ارز ۴۲۰۰ تومانی مشخص شود
کالا گمرکات اگر به موقع ترخیص نشود تولید را دچار مشکل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا: کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه در هفتمین نشست اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که با حضور وزیر کشور در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، بر حرکت کردن به سمت تک نرخی شدن ارز تاکید کرد و افزود: دولت باید از ارز ۴۲۰۰ تومانی بگذرد.

او افزود: در تمام دولت‌های بعد از انقلاب شاهد تغییراتی درنرخ ارز  بوده‌ایم، اما با توجه به تجارب کسب شده نباید در این شش ماهه اجازه می دادیم تمام چرخه صادرات و واردات با این تغییرات دچار مشکل شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه معتقد بود، بخشنامه‌ها به جای تسهیل‌گری کارها را قفل می‌کنند، ۶۰ هزار کانتینر اجناس و مواد اولیه در گمرکات منتظر ترخیص هستند که اگر به موقع ترخیص نشوند تولید را دچار مشکل خواهد کرد.

کاشفی از دولت خواست تکلیف ارز ۴۲۰۰ تومانی را روشن کند، چون صادرات با این وضعیت پیش برود بیشترین لطمه را می‌خورد و با این ارز ۴۲۰۰ تومانی ۱۰ برابر میزان کشور در برخی اقلام ثبت سفارش کرده‌ایم و کالاهایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی خریداری می‌شوند قطعاً در چرخه تولید مشکل ایجاد می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه حرکت کردن به سمت تک نرخی شدن ارز با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تاکید کرد و گفت: با افزایش یارانه‌ها طی سه تا شش ماه و برگشتن بازار به حالت تعادلی می‌توان به تدریج ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کنیم.

کاشفی ادامه داد: تسهیلات بانکی در تحولات ارزی تقاضا برای سرمایه در گردش سه برابر شده اما اختیارات بانک‌ها در سطح قبلی باقی مانده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز