همزمان با هفته دولت انجام شد؛

آغاز عملیات اجرایی فاز یک پروژه تغلیظ گاز اسیدی پالایشگاه گاز هاشمی نژاد

۱۳۹۷/۰۶/۱۰ - ۱۲:۴۹:۳۰
کد خبر: ۷۴۸۰۱۸
آغاز عملیات اجرایی فاز یک پروژه تغلیظ گاز اسیدی پالایشگاه گاز هاشمی نژاد
همزمان با هفته دولت و با حضور سرپرست فرمانداری، مسئولین ادارات شهرستان سرخس و مدیران ارشد پالایشگاه هاشمی نژاد، عملیات اجرایی فاز یک پروژه تغلیظ گاز اسیدی در شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مدیر مهندسی و توسعه این شرکت در این خصوص گفت: این پروژه با هدف ارتقاء راندمان واحدهای بازیافت گوگرد و کنترل انتشار آلاینده ها به محیط با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال در یکی از واحدهای شیرین سازی گاز اجرایی خواهد شد.

مهدی خباز اظهارداشت: با اجرایی شدن این پروژه، گاز اسیدی خوراک واحدهای بازیافت گوگرد از 34 درصد به حدود 50 درصد حجمی H2S تغلیظ خواهد شد و به واسطه آن ارتقای راندمان واحد های بازیافت گوگرد را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: این امر از منظر محیط زیستی سبب جلوگیری از انتشار گاز SO2 به محیط به میزان 22 هزار تن در سال خواهد شد که در صورت اجرای کامل تمام فازهای پروژه ، رقم فوق الذکر به حدود 100 تا 110 هزار تن برآورد میشود.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین این طرح  موجب کاهش مصرف سوخت به میزان 500 هزار متر مکعب در سال میگردد که مدیریت انتشار دی اکسید کربن به محیط را در پی دارد.

خباز بیان داشت: از دیگر مزایای این طرح، افزایش تولید گوگرد به میزان 11 هزار تن در سال، کاهش هزینه های جاری کاتالیست تا 110 تن در سال و افزایش زمان در دسترس بودن واحد حداقل به میزان 15 روز در سال میباشد و با توجه به حجم سرمایه گذاری و مزایای فراوان پروژه نرخ بازگشت سرمایه حدود 2 سال پیش بینی میشود.

وی تاکید کرد: جهت اجرای این پروژه اقلام اصلی سفارش گذاری شده است و توسط شرکت های داخلی در حال ساخت می باشند و با افتخار میتوان ادعا نمود تمام مراحل پروژه از زمان تعریف، طراحی و محاسبه، تامین کالا و اجرای آن بدست توانمند صنعتگران کشورمان در حال انجام است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز