رئیس سازمان جهاد کشاورزی :

۵۲۰ میلیارد ریال وام اشتغال به روستاییان یزد پرداخت شد

۱۳۹۷/۰۶/۱۰ - ۱۳:۱۴:۳۰
کد خبر: ۷۴۸۰۴۵
۵۲۰ میلیارد ریال وام اشتغال به روستاییان یزد پرداخت شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: در پنج ماهه سال 1397، 520 میلیارد ریال وام اشتغال برای اجرای 275 طرح در بخش کشاورزی به روستاییان و عشایر پرداخت شده است .

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سید جمال سجادی پور  در ابرکوه گفت : این مبلغ در اجرای طرح های کشت محصول گلخانه ای، گیاهان دارویی، پرورش دام سبک و سنگین با شرایط اقلیم خشک، ایجاد مشاغل خانگی، پرورش زنبور عسل و صنایع تبدیلی و تکمیلی هزینه می شود .

وی افزود: در زمان برداری از این طرح ها زمینه اشتغال پایدار 663 نفر در روستاها و مناطق عشایری استان فراهم خواهد شد.

سجادی پور تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار یکهزار و 274 پروژه در حوزه کشاورزی در کارگروه اشتغال استان مصوب شد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد تصریح کرد: سه هزار و 499 نفر از متقاضیان مصوبه این طرح ها برای دریافت سه هزار و 300 میلیارد ریال وام اشتغال روستایی و عشایری به بانک های عامل معرفی شدند .

این مسئول با اشاره به سهم ابرکوه در حوزه اشتغال پایدار هم گفت: در پنج ماهه سال 1397، 175 میلیارد ریال وام اشتغال پایدار در بخش کشاورزی به روستاییان و عشایر شهرستان پرداخت شد.

وی یادآور شد: این مبلغ در اجرای 35 طرح پرورش دام سبک و سنگین ، ایجاد مشاغل خانگی، پرورش زنبور عسل ، تولیدات گیاهی و صنایع تبدیلی و تکمیلی هزینه می شود.

وی افزود: این مبلغ برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار 216 طرح در کار گروه اشتغال در حوزه کشاورزی مصوب شد.

اراضی قابل کشاورزی استان یزد 170 هزار هکتار است که به علت کمبود آب و تداوم 2دهه خشکسالی، 116 هزار هکتار آن به کشت انواع محصول زراعی و باغی اختصاص دارد.

استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها ، آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.

هم اکنون حدود 6 هزار عشایر یزد در شهرستان های ابرکوه و خاتم بخشی از تولیدات دامی استان را تامین می کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز