استاندار اردبیل:

کشت و صنعت مغان باید به خریدار دارای صلاحیت لازم واگذار شود

۱۳۹۷/۰۶/۱۰ - ۱۳:۳۱:۳۵
کد خبر: ۷۴۸۰۶۵
کشت و صنعت مغان باید به خریدار دارای صلاحیت لازم واگذار شود
استاندار اردبیل در گفتگوی زنده تلویزیونی در خصوص موضوع واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان گفت: محافظت از منافع استان و شهروندان عزیز اولین اولویت ما است و در این واگذاری هم با دقت و حساسیت موضوع را پیگیری می کنیم تا این واگذاری موجب ارتقاء بهره وری و ایجاد اشتغال در منطقه شود.

به گزارش برنا،اکبر بهنام جو اظهار داشت:دولت طبق  قانون و سیاست های کلی اصل 44 ملزم به واگذاری بنگاه های اقتصادی و تولیدی خود، از جمله کشت و صنعت مغان است ولی خریدار باید صلاحیت و اهلیت داشته باشد و در غیر اینصورت اینجانب و مجموعه مدیریت استان مخالف واگذاری بوده و از مقامات ارشد کشوری خواسته ایم تا زمان محقق شدن شروط لازم از واگذاری این شرکت ممانعت نمایند.

به گفته استاندار اردبیل، هر گروهی که بخواهد مالک مجموعه کشت و صنعت باشد باید دارای توان مالی و تجربه کافی بوده و متعهد گردد تا تعداد فرصت های شغلی در این شرکت را حداقل به 5000 نفر افزایش دهد.

وی همچنین افزایش میزان تولیدات دامی و باغی و بازسازی و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و صادرات محور کردن این مجموعه را از دیگر شروط واگذاری کشت و صنعت مغان عنوان کرد.

استاندار اردبیل به شهروندان استان به ویژه اهالی شمال استان اطمینان خاطر داد که مسئولان استان به دقت مسائل مربوط به روند واگذاری کشت و صنعت مغان را رصد می نمایند و با حساسیت تمام به دنبال حفظ منافع عمومی و حقوق شهروندان عزیز و فهیم استان هستند و اجازه هیچ گونه سوء استفاده و واگذاری این مجموعه به خریداران فاقد صلاحیت و اهلیت لازم را نخواهند داد.

 

نظر شما