نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی:

تقویت تعاونی ها شرط مهم نمایندگان در رای اعتماد به وزیر تعاون است

۱۳۹۷/۰۶/۱۱ - ۱۴:۰۹:۱۱
کد خبر: ۷۴۸۱۹۷
تقویت تعاونی ها شرط مهم نمایندگان در رای اعتماد به وزیر تعاون است
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیته ای با حضور معاونان رئیس جمهور و 30 نفر از نمایندگان برای آرامش بازار در مجلس شورای اسلامی تشکیل و تا کنون 10 طرح تهیه و به دولت ارائه شده است.

 به گزارش برنا از اراک ، سید «مهدی مقدسی» در نشست با تعاونگران استان مرکزی که به مناسبت هفته تعاون در اراک برگزار شد، افزود: توجه و تقویت تعاونی ها یکی از شرط های مهم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رای اعتماد به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی ادامه داد: توجه به ایجاد اشتغال در دوره های فنی و حرفه ای، برنامه ریزی در راستای فعال کردن تعاونی های های نیمه فعال و افزایش سهم این بخش در اقتصاد کشور از جمله مهمترین شرط ها در رای اعتماد به وزیر پیشنهادی دولت برای وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

مقدسی گفت: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تصدی این وزارتخانه باید برنامه های عملیاتی و روشن برای رفع مشکلات تعاونی ها و ایجاد اشتغال در جامعه داشته باشد و برنامه های خود را به صورت شفاف برای آگاهی جامعه به مجلس ارائه کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی توجه به تعاونی ها را مهم ارزیابی کرد و افزود: نیاز است مشکلات تعاونی ها توسط مسئولان مربوطه جمع بندی و زمینه رفع آنها برای افزایش سهم این بخش در اقتصاد و ایجاد اشتغال در جامعه، تلاش شود.

مقدسی یاد آور شد: اکنون برخی فضاهای دانشگاهی در استان مرکزی به دلیل کاهش تعداد دانشجو با کاهش بهره وری مواجه است که با انعقاد تفاهم نامه بین سازمان فنی و حرفه ای و دانشگاه های آزاد و پیام نور می توان، استمرار آموزش های فنی و حرفه ای و ایجاد اشتغال را رونق بخشید.

وی با یادآوری اختصاص یک و نیم میلیارد دلار اعتبارات تسهیلات اشتغال روستایی در کشور افزود: میزان اعتبارات مصوب و پرداخت شده این تسهیلات در استان مرکزی به ترتیب 70 و 39 درصد و متناسب با میزان کشوری این اعتبارات است که در صورت موفقیت این طرح، پرداخت این تسهیلات در روستاها استمرار می یابد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: با هزینه کرد صحیح این اعتبارات در سایه نظارت مسئولان در روستاها و ایجاد اشتغال در این مناطق می توان زمینه مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها را فراهم کرد.

وی از تهیه مصوبه ای توسط مجلس شورای اسلامی برای بهره گیری از افراد با تجربه در اتاق های فکر دولت خبر داد و افزود: بر اساس این مصوبه که به زودی به دولت ابلاغ می شود از نیروهای جوان و با انرژی در فعالیت های اجرایی و از تجربه افراد با تجربه در اتاق های فکر بهره گیری می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز