بازگشت کوراش کاران خراسانی حاضر در جاکارتا به مشهد

۱۳۹۷/۰۶/۱۱ - ۱۰:۰۱:۱۷
کد خبر: ۷۴۸۳۹۱
بازگشت کوراش کاران خراسانی حاضر در جاکارتا به مشهد
با پایان بازی های آسیایی2018 جاکارتا، ورزشکاران کاروان ایران در حال بازگشت به کشور هستند که در بین ورزشکاران خراسانی که راهی مسابقات شدند، تا به امروز تنها حضور تعدادی از کوراش کاران رسانه ای شد و مسئولینی از ورزش استان به استقبال آنها رفتند. روز گذشته امید تیزتک و قنبرعلی قنبری دارنده مدال برنز آسیایی و مهری مهرپور سرمربی تیم ملی کوراش بانوان به مشهد بازگشتند که معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و نماینده ای از هیات جودو استان به استقبال آنان در فرودگاه آمدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، قنبرعلی قنبری نماینده وزن منهاى 66 کیلوگرم در جاکارتا بود که به روى تاتامى رفت و با شکســت برابر حریف ازبک، صاحب گردن آویز برنز شد. وی درباره این رقابت ها اظهار کرد: سطح بازی های آسیایی بسیار بالا بود و همه کشورهای برای کسب مدال به میدان آمده بودند.

وی ادامه داد: با توکل به خدا و دعای خیر مردم، توانستم مدال برنز این دوره را کسب کنم اما با همین مدال از دنیای ورزش قهرمانی خداحافظی می کنم و دلیل آن هم بالا بودن سن من است. سنم برای یک ورزشکار حرفه ای که بتواند موفق به کسب مدال در عرصه های بین المللی شود خیلی بالا رفته و با 32 سال سن در جاکارتا خداحافظی کردم. امیدوارم ورزشکاران دیگر بتوانند برای ایران افتخارآفرینی کنند.

دیگر ورزشکار برنزی استان امید تیزتک در وزن منهــاى 81 کیلوگــرم بود که با قبول شکســت برابر کوراش کار تاجیک، به مقام سومی دست یافت. تیزتک نیز درخصوص عملکرد تیم ایران در بازی ها گفت: تیم ملی ایران موفق شد در پایان و در بخش تیمی پس از ازبکستان در رده دوم قرار بگیرد که نتیجه مطلوبی است. کوراش رشته اصلی ازبک ها محسوب می شود و ورزشکاران قدرتمندی از این کشور در مسابقات حضور داشتند و با نفوذی که داشتند 3 مدال طلا به دست آوردند.

وی ادامه داد: سطح مسابقات بسیار بالا بود و همه کشورها برای مدال آمده بودند و همین موضوع کار را برای بچه های تیم سخت کرده بود و نتوانستیم به مدال طلای بیشتری دست یابیم.

از نتایج راضی نیستم

در کنار ورزشکاران استان، مهری مهرپور نیز حضور داشت که هدایت دختران کوراش کار ایران را در جاکارتا برعهده داشت. وی درخصوص اینکه تیم بانوان بدون کسب مدال از مسابقات بازگشت، اظهارکرد: رقیبان بسیار قدرتمندی داشتیم و تیم ملی بانوان ایران نیز باری نخستین بار در این مسابقات حضور داشت.

وی ادامه داد: 12 اردوی منسجم را پشت سر گذاشتیم و امکانات خوبی از سوی فدراسیون در اختیارمان گذاشته شد. یک سال زحمت کشیدیم اما متاسفانه نتیجه ای نداشت. در 4 اردوی نخست فقط مشغول آموزش به ملی پوشان بودیم تا گارد خود را از جودو به کوراش تغییر دهند زیرا تمامی بازیکنان ما جودوکار بودند.

مهرپور تصریح کرد: با این حال ورزشکاران کوراش کار ما در اولین تجربه خود موفق عمل کردند و 4 نماینده ما مرحله پیش از یک چهارم نتیجه را به حریفان خود با بی تجربگی واگذار کردند. من به عنوان مربی انتظاراتم برآورده نشد و پیش بینی حداقل سه مدال برنز را داشتم اما فدراسیون از تیم کوراش و عملکرد بچه ها راضی بود زیرا نسبت به تیم های دیگر بانوان بهتر مبارزه کردند.

وی با بیان اینکه هنوز تمرین های زیادی وجود دارد که ورزشکاران ما انجام نداده اند، خاطرنشان کرد: قطعا تیم بانوان ما نیاز به تمرین بیشتر و حضور در میادین بین المللی دیگر دارد تا بتواند به سطح رقبای خود برسد. بازی های اسیایی جاکارتا حکم المپیک کوراش را داشت زیرا بهترین ها در این میدان به رقابت پرداختند.

سرمربی مشهدی تیم ملی کوراش بانوان همچنین گفت: در این مسابقات، چند پیشنهاد برای هدایت تیم های ملی کشورهای دیگر به من رسید که البته هنوز رسمی نیستند.

خراسانی ها انتظاراتمان را برآورده نکردند

امیر زارعی معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در خصوص عملکرد ورزشکاران خراسانی در جاکارتا اظهار کرد: نتایج به دست آمده نشان داد که باید از همین امروز خود را برای 4 سال دیگر آماده کنیم. اکثر کشور ها سرمایه گذاری خوبی در رشته های انفرادی همچون شنا، ژیمناستیک، دوومیدانی و ... داشتند و مدال های زیادی کسب کردند.

وی ادامه داد: متاسفانه چند ورزشکار استان خواسته فدراسیون و کشور را در مسابقات برآورده نکردند. برای تفتیان، دانشور و محجوب پیش بینی مدال کرده بودیم اما این اتفاق رقم نخورد و نشان داد قهرمانان شناخته شده کشور ما نتوانسته اند خود را به سطح بالای آسیا و رقبا در این دوره برسانند.

   

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز