به مناسبت ۱۲ شهریورماه؛

استان بوشهر پایتخت مبارزات ضد استعماری بوده و هست

۱۳۹۷/۰۶/۱۲ - ۱۳:۱۷:۵۸
کد خبر: ۷۴۸۹۰۰
استان بوشهر پایتخت مبارزات ضد استعماری بوده و هست
قیام جنوب درس بزرگی برای استعمار و استکبار بود؛ افرادی که با دست خالی و با تکیه بر اعتقاد و ایمان خود مقابل استعمارگران ایستادند و آنها را از این آب و خاک بیرون کردند.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به سالروز شهادت رئیسعلی دلواری سردار بزرگ  مبارزه با استعمار گفت: ۱۲ شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در مبارزه با انگلیس در بوشهر و تنگستان به عنوان روز مبارزه با استعمار پیر انگلیس لقب گرفته است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، با بیان اینکه شهید رئیسعلی دلواری  با قیام خود درسی به تاریخ آموخت که هیچگاه انگلیس از یاد نمی‌برد خاطر نشان کرد: قیام رئیسعلی دلواری نشان داد که می‌توانیم با دست خالی جلو قدرت‌های زور و تزویر بایستیم.

وی، استان بوشهر را پایتخت مبارزات ضد استعماری ایران دانست و تصریح کرد: پایتخت مبارزات ضد استعماری به سبب مبارزات سرداران بزرگی مانند رئیسعلی دلواری در مقابله با استعمار به استان بوشهر لقب گرفت.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه انگلیس چهار بار در طول ۲ قرن به استان بوشهر حمله کرد افزود: در این چهار بار علما، سرداران و مردم از خود حماسه آفریدند و به عنوان تاریخ پرشکوه در استان بوشهر ثبت شده است.

 

نظر شما