امام جمعه مهریز:

لجبازی برای زمین زدن یکدیگر در بحران بی آبی بی‌معنا است

۱۳۹۷/۰۶/۱۲ - ۱۳:۲۳:۳۶
کد خبر: ۷۴۸۹۰۶
لجبازی برای زمین زدن یکدیگر در بحران بی آبی بی‌معنا است
امام جمعه مهریز با اشاره به اینکه بحران آب در مهریز جدی است و شاهد از بین رفتن فضای سبز هستیم، گفت: موضوع آب در مهریز فارغ از بحث جناح و محله و باندبازی است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی  گفت : بحران آب در مهریز جدی است و شاهد از بین رفتم فضای سبز پارک‌های شهر هستیم که از بی‌آبی، فصل خزان آنها زودتر از موعد رسیده و مشکلاتی که در این زمینه در سطح شهر به وجود آمده، باعث گلایه تعداد کثیری از مردم شهر شده است.

وی افزود: فضای سبز شهری در شهرستان مهریز که نام باغ‌شهر تاریخی را یدک می کشد، متاسفانه در حال نابودی و خشک شدن است و البته که قبول داریم کشور و استان هم با بحران شدید بی‌آبی و خشکسالی دست به گریبان است اما مردم باید دقت بسیار داشته باشند و رعایت کنند و از اسراف آب بپرهیزند که این موضوع در شهرستان مهریز کاملا رعایت می شود.

امام جمعه مهریز بیان کرد: در این بحران بی‌آبی نباید هر کس تنها به فکر خود باشد و مسائل را به باغ و درخت و شخصی منحصر کند و بدون حساب و کتاب از چاه‌ها آب بکشد بلکه باید به فکر آینده باشیم یا برخی گمان نکنند که دولت و بازرسان متوجه نمی‌شوند هرچند اگر آنها متوجه برداشت بی‌رویه نشوند، خداوند نظاره‌گر اعمال ما است.

وی تصریح کرد: وجود چاه غیرمجاز در منازل می تواند برای آبیاری چند درخت باشد که هر چند این هم غیر قانونی است اما مشکل این است که بعضی فرصت طلبان آب را غیر قانونی می‌فروشند و متاسفانه ضربه ای که اینان به منابع آبی زیرزمینی شهر می‌زنند، باعث شده آب برای فضای سبز نباشد و شاهد از بین رفتن درختان شهر هستیم.

محی الدینی تاکید کرد: عده ای آب را تانکر تانکر آن هم برای کارهای غیر ضروری شبانه می فروشند، خدا راضی نیست که آب از این شهر خارج شود و فضای سبزش آب نداشته باشد، درختان زنده شهر در حال از بین رفتن هستند، شهرداری باید مدیریت بهتری در این زمینه از خود نشان بدهد و مردم نیز باید همکاری کنند.

محی الدینی بیان کرد: لجبازی عده ای در این بحران بی آبی چه معنی دارد، چرا آب قنات را بسته اند که به مناطق پایین دستی نرسد، آب مایه حیات است و با لجبازی و بستن آب، فضای شهر لطمه می خورد.

وی عنوان کرد: موضوع آب در مهریز فارغ از بحث جناح و باند و محله است، آب برای همگان است و لجبازی برای زمین زدن یکدیگر در بحران بی آبی بی‌معنا است و در این شرایط همه باید کمک کنند و مسئولان نیز مدیریت و نظارت بیشتری داشته باشند تا شهرستان به خاطر عده‌ای بی‌فکر که تنها به خود می‌اندیشند، لطمه نخورد.

امام جمعه یزد از شهردار و شورای شهر مهریز خواست نظارت بیشتری در حفظ و نگهداری از فضای سبز شهر داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز