برداشت پنبه و آفتابگردان در گلستان آغاز شد

۱۳۹۷/۰۶/۱۲ - ۱۴:۰۲:۱۶
کد خبر: ۷۴۸۹۴۱
برداشت پنبه و آفتابگردان در گلستان آغاز شد
رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان از آغاز برداشت پنبه و آفتابگردان در استان خبر داد و گفت: با توجه به بالاتر بودن قیمت بازار این دو محصول نسبت به خرید تضمینی، اغلب این محصولات به صورت توافقی به فروش می‌رسند.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ «علی موسی‌خانی» در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌ که قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم آفتابگردان 2644 تومان است، اظهار کرد: دو مرکز خرید تضمینی در شرق استان فعال شده و تاکنون 55 تن از این محصول خریداری و همه وجه کشاورزان پرداخت شده است. در روزهای آینده نیز یک یا دو مرکز خرید تضمینی را در غرب استان فعال خواهیم کرد.

وی افزود: با توجه به قیمت بیشتر آفتابگردان در بازار نسبت به خرید تضمینی، کشاورزان رغبت به فروش محصول خود به صورت آجیلی در بازار دارند.

موسی‌خانی در ادامه گفت: با توجه به تحولات بازار ارز، قیمت پنبه وارداتی افزایش یافته و همین امر باعث شده تا کارخانجات پنبه پاک‌کنی استان،‌ پنبه کشاورزان را بالاتر از قیمت تضمینی 3196 تومان دولتی خریداری کنند. برخی پنبه‌هایی که مرغوبیت خوبی داشتند با قیمت 5000 تومان نیز خریداری شدند.

وی خاطرنشان کرد: پنبه‌کاران زمانی پنبه خود را برداشت کنند که محصول خشک باشد و شنبم صبحگاهی روی محصول نباشد. از کیسه‌های کنفی استفاده شود و برای بستن سر کیسه‌ها نیز از نخ‌های پلاستیکی استفاده نکنند.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: مزارع پنبه و آفتابگردانی که پس از گندم و کلزا کشت شدند،‌ برداشت از آن‌ها آغاز نشده و همچنان نیاز به مراقبت دارند.

وی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی تا 10 روز آینده بارندگی‌های موثری را در استان نداریم، از کشاورزان پنبه‌کاری که محصول آن‌ها در مرحله غوزه‌بندی هستند می‌خواهیم مزارع خود را آبیاری کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز