مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان :

هنر تئاتر در استان از ظرفیت بالایی برخوردار است /در داوری جشنواره تئاتراز ظرفیت هنرمندان شاخص استان استفاده شد

۱۳۹۷/۰۶/۱۳ - ۱۲:۲۱:۰۰
کد خبر: ۷۴۹۲۸۶
هنر تئاتر در استان از ظرفیت بالایی برخوردار است /در داوری جشنواره تئاتراز ظرفیت هنرمندان شاخص استان استفاده شد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت : هنر و هنرمند تکلیف مهمی را در جامعه بر عهده دارند و نباید در حاشیه قرار بگیرند.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛ حجت الاسلام حنان در آیین اختتامیه ی سی امین جشنواره ی تئاتر استان، اظهارکرد : نگاه به هنر هم می تواند ابزاری باشد و هم هدفمند ، برخی هنر را ابزاری برای سرگرمی می دانند که در این نوع نگاه ، هنر ابزار است و هنرمند بازیچه و این نوع نگاه به دنبال توسعه هنر نیست ، اما در مقابل نگاه دیگری وجود دارد که هنر را هدفمند می داند و در آن هنر مسیر و راه و هنرمند راهنما شناخته می شود ، که با توجه به فلسفه هنر نگاه دوم که هنر را هدفمند می داند مورد تایید است .

او افزود : با توجه به نگاه دوم هنر و هنرمند تکلیفی مهمی را در جامعه بر عهده دارند و نباید در حاشیه قرار بگیرند ، بلکه باید در متن تحولات باشند .

حنان تصریح کرد : لازمه ی تحقق نگاه فلسفی به هنر ، در حوزه ی فکر و اندیشه اینگونه است که هنرمندان باید اصالت را به هنر بدهند و نام هنر ماندگار باشد و هنرمند باید تمام تلاش خود را برای ماندگاری هنر در تاریخ به خصوص تاریخ معاصر خود ، صرف کند که این موضوع در زندگی فردی هنرمندان بزرگی که نام هنر را در پهنه ی تاریخ ماندگار ساخته اند ، به خوبی مشهود است .

او یادآورشد : ما باید بپذیریم که هنر در مسائل فردی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ... نقش بسیار مهمی دارد و همانگونه که مقام معظم رهبری (مدالظله العالی ) تاکید دارند : هر اندیشه ای که بخواهد ماندگار و تاثیر گذار باشد باید در قالب هنر قرار بگیرد .  

حنان گفت : هنر نمایش پیچیده ترین و سخت ترین گونه ی هنر است که توانسته جمع بین نقیضین را محقق سازد به گونه ای که یک هنرمند تئاتر زمانی در قالب نقش قرار می گیرد برای مدتی ، از خودش دور شده و به خود نقش تبدیل می شود و روحیات ، رفتارها و سکنات فردی خود را فراموش کرده و انچه را بروز می دهد ، زوایای مختلف شخصیت نقش است .  

او در پایان ضمن تشکر از برگزارکنندگان سی امین جشنواره ی تئاتر استان لرستان ، بیان کرد : خوشبختانه هنر تئاتر در استان از ظرفیت بالایی برخوردار است و بنده تاکید می کنم که در مراحل مختلف بازخوانی ، بازبینی و داوری باید از ظرفیت هنرمندان شاخص استان بهره گرفت که این موضوع در این جشنواره به خوبی محقق شد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز