استاندار:

کردستان ظرفیت تولید سه میلیون تن گندم را دارد

۱۳۹۷/۰۶/۱۳ - ۱۳:۴۵:۳۸
کد خبر: ۷۴۹۳۵۲
کردستان ظرفیت تولید سه میلیون تن گندم را دارد
استاندار کردستان با بیان اینکه این استان پتانسیل های فراوانی در بخش کشاورزی دارد، گفت: در صورت افزایش تخصیص آب از منابع آبی موجود، ظرفیت تولید سه میلیون تن گندم در سال را داریم.

به گزارش  خبرگزاری برنا از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در جشن شکرگزاری گندم (خرمانان)  گفت : این استان با وجود منابع غنی، خاک حاصلخیز، اقلیم آب و هوایی مناسب و منابع آبی سرشار می تواند به قطب اصلی تولید گندم کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به ضعف استان در حوزه صنعت اضافه کرد: بسترهای لازم برای رسیدن به جایگاه اول کشور در حوزه تولید گندم در سال های آینده در کردستان وجود دارد و می توان با توسعه این بخش زمینه رونق اقتصادی را نیز فراهم کرد.

استاندار کردستان با بیان اینکه کسانی که در بخش کشاورزی فعالیت می کنند باید مانند کشاورزان سختکوش و پر تلاش باشند، افزود: از کشاورزان توقع داریم سختکوش تر از گذشته در این حوزه کار کنند و مسئولان نیز با حمایت های خود در این زمینه توسعه بخش کشاورزی بویژه در تولید گندم را ایجاد کنند.

مرادنیا اضافه کرد: کردستان منابع آبی سرشاری دارد اما به دلیل سهل انگاری و کم کاری های گذشته بخش کوچکی از این منابع به استان اختصاص یافته است و ما با جدیت دنبال افزایش سهم استان از منابع آب هستیم.

وی گفت: با توجه به تفکراتی که در حال حاضر در سطح کشور وجود دارد و مدیریت کلانی که پیگیر این جریان است به زودی به نتایج مطلوبی در این زمینه دست خواهیم یافت و سعی می کنیم در سفر چند روز دیگر وزیر نیرو به استان این خواسته را محقق کنیم.

استاندار کردستان افزود: در حال حاضر سالیانه 2،5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و باغی در این استان تولید می شود که امیدواریم با برنامه ریزی صحیح آن را به 5 میلیون تن برسانیم و از این طریق در خودکفایی کشور و درآمدزایی بیشتر کشاورزان سهم بیشتری داشته باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز