استاندار کهگیلویه و بویراحمد :

نگاه جزیره‌ای به توسعه استان ضربه می‌زند

۱۳۹۷/۰۶/۱۳ - ۱۳:۵۸:۲۰
کد خبر: ۷۴۹۳۶۶
نگاه جزیره‌ای به توسعه استان ضربه می‌زند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نگاه جزیره‌ای به روند توسعه استان ضربه می‌زند و تعامل و همکاری همه‌جانبه دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف برای پیشرفت و رشد استان مورد تأکید است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ علی محمد احمدی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، گفت : این شورا از جمله مهمترین شوراها برای توسعه و رشد استان است و با هدفگذاری ها بستر لازم برای تسهیل گری در راستای ارتباط بهتر دولت و بخش خصوصی و دولت و تولید کنندگان را فراهم می کند.

احمدی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، تصریح کرد: در حال حاضر یک شرایط ویژه اقتصادی بر کشور حاکم است و به تعبیری در جنگ اقتصادی قرار داریم که گاها تبعات یک جنگ اقتصادی کمتر از یک جنگ نظامی نیست.

احمدی به وحدت و همدلی مردم و اقشار مختلف جامعه در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: همانطور که دوران دفاع مقدس در کنار هم بودیم، امروز نیز انتظار است که بخش های مختلف جامعه در کنار هم بوده و در راستای توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور و رفع مشکلات مردم گام برداریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید با همدلی ظرفیت ها را به کار بگیریم و توسعه استان را رقم بزنیم.

احمدی با بیان اینکه کشور ما در تولید ناخالص ملی و داخلی در بین ۲۰۰ کشور رتبه هجدهم را داراست، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های مختلف در کشور،  وظیفه ماست که دست در دست هم دهیم و مشکلات را حل کرده و برای پویایی، شکوفایی و رشد جامعه تلاش کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه بهبود فضای کسب و کار و تحول بنیادین در توسعه فضای کسب و کار از هدفگذاری های انجام شده است، اظهار کرد: کشور ما به اندازه ۱۵ کشور بزرگ قوانین دارد که این موضوع می تواند زمینه ساز فساد باشد.

احمدی با اشاره به این موضوع که در کنار تعدد قوانین که گاها موازی نیز هستند،  قوانین مزاحم و عدم شفافیت برخی از قوانین نیز دیده می شود، گفت: بررسی و اصلاح این موضوع یک مسئله ملی است و مجلس و دولت نیز به دنبال این است که با هدف بهبود شرایط از قانون گذاری جدید کمتر استفاده کرده و باید به سمت احکام دائمی برویم.

احمدی به موضوعات مطرح شده در این نشست اشاره و عنوان کرد: در مبحث مبادله موافقت نامه ها لازم است که حوزه تملک در اولویت قرار گرفته و سپس به حوزه جاری(هزینه ای) پرداخته شود.

احمدی بر هدفگذاری در راستای توسعه پنجره واحد استان تاکید کرد و اظهار داشت: انتظار است توسعه مناسبی در این بخش شکل گرفته و شاخص ها و تراز این حوزه در مدت زمان هدفگذاری شده به استان مرکزی برسد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پیگیری وضعیت زمین های واگذار شده با هدف ایجاد واحد تولیدی، طرح ها و برنامه های اشتغال زایی خبر داد و بیان کرد: شناسایی و اعمال قانون در زمینه افرادی که زمین دریافت کرده و فعالیتی انجام نداده اند، صورت می گیرد.

احمدی افزود: در این حوزه با هیچکس تعارف نداریم و دستگاه متولی باید پوشش احصایی تمام موارد مطرح شده را انجام داده و گزارش آن جهت سیر مراحل بعدی ارائه شود.

احمدی لازمه حمایت از تولید را نگاه اصولی و کارشناسی شده دانست و اظهار کرد: الگوی حمایت از تولید باید اصولی باشد و بر مبنای نگاه کارشناسی شده و خروجی محور اقدام شود.

 

نظر شما