صادرات ۷۵هزار تن محصولات کشاورزی از آذربایجان غربی

۱۳۹۷/۰۶/۱۳ - ۱۵:۱۲:۰۱
کد خبر: ۷۴۹۴۰۶
صادرات ۷۵هزار تن محصولات کشاورزی از آذربایجان غربی
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: افزون بر ۷۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی طی چهار ماه نخست امسال با هدف صادرات به خارج از کشور گواهی بهداشتی نباتی و تایید محموله دریافت کرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، جعفر وحدت افزود: به میزان ۹۵ هزار تن نیز واردات محصولات کشاورزی  پس از نظارت و بررسی های لازم در جهت تایید سلامت کالا اجازه ورود به کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه ترانزیت هشت هزار و ۸۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی نیز در استان به ثبت رسیده است، تصریح کرد: در این زمینه نیز بعد از بررسی گواهی های صادره از کشورهای مبدا و بررسی سلامت محموله اجازه ترانزیت داده شده است .

وحدت اضافه کرد: از این میزان محصول بررسی شده ۴۷۴ تن به علت عدم تایید کالا به کشورهای مبدا عودت گردیده است .

وی ادامه داد: بازدید ازهمه محموله های کشاورزی وارداتی و صادراتی و ترانزیتی به منظور بررسی وجود عوامل خسارت زای قرنطینه ای و جلو گیری از ورود و اشاعه آفات و بیماریها انجام می شود.

وحدت افزود: قرنطینه نباتی بازرگان، پلدشت، گمرک خوی، رازی، تمرچین و کیله گمرک سرو و ارومیه از قرنطینه های فعال در آذربایجان غربی هستند.

آذربایجان غربی دارای یک هزار کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان است که موجب شده چندین گمرک در استان فعال باشد. سالانه انواع محصولات و از جمله محصولات کشاورزی از این گمرکات صادر، وارد و ترانزیت می شود.

نظر شما