مجموعه‌های آبی زیر ذره بین مسئولان

۱۳۹۷/۰۶/۱۴ - ۱۳:۵۹:۰۱
کد خبر: ۷۴۹۷۵۷
مجموعه‌های آبی زیر ذره بین مسئولان
رئیس ستاد نظارت بر اماکن ورزشی و رئیس هیئت پزشکی و ورزشی خراسان رضوی با بیان اینکه به دریافت برخی از گزارشات مردم در شروع فصل تابستان نظارت‌ها به صورت دقیق تری از اماکن آبی و ورزشی انجام شد گفت: اجرای طرح ضربتی بازرسی از استخرها و مجتمع‌های آبی شهر مشهد با هدف حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از تخلفات، از اول مرداد ماه گذشته آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، رعایت اصول بهداشتی و ایمنی همواره یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان به خصوص خانواده‌ها بوده است که البته در تابستان و افزایش استفاده از اماکن نگرانی‌ها کمی بیشتر می‌شود.

رئیس ستاد نظارت بر اماکن ورزشی و رئیس هیئت پزشکی و ورزشی خراسان رضوی با بیان اینکه به دریافت برخی از گزارشات مردم در شروع فصل تابستان نظارت‌ها به صورت دقیق تری از اماکن آبی و ورزشی انجام شد گفت: اجرای طرح ضربتی بازرسی از استخرها و مجتمعهای آبی شهر مشهد با هدف حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از تخلفات، از اول مرداد ماه گذشته آغاز شده است.

سیدرضا گلدوزیان افزود: در این چارچوب استخرها و مجتمع‌های آبی بزرگ مورد بازرسی قرار می گیرند و اخطارهای لازم برای رفع موارد دچار ایراد صادر می شود.

وی ادامه داد: داشتن مجوز، پوشش ورزشکاران سازمان یافته، بهداشت مجتمعها و فروش مکمل از جمله موارد مورد توجه در این بازرسی‌ها هستند. همچنین فروش هرگونه دارو و مکمل ورزشی در استخرها و اماکن ورزشی تخلف است و در صورت مشاهده با آن برخورد می شود. اجازه نمی‌دهیم سلامت ورزشکاران و مردم به بازی گرفته شود.

اما معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی که با عضویتش در ستاد نظارت بر اماکن ورزشی سبب شده این نظارت‌ها با برنامه جدی تری انجام شود گفت: مشهد به عنوان قطب تفریحات آبی در کشور مطرح است لذا باید این جایگاه حفظ و مراقبت شود تا با سهل انگاری خدشه دار نشود.

قاضی محمد بخشی محبی افزود: از سوی دیگر حفظ سلامت مردم و شهروندان از اصلی ترین اولویتهاست و با عوامل تهدیدکننده سلامت جامعه برخورد می شود.

وی ادامه داد: اماکن آبی محل مناسبی برای انتقال برخی بیماریها هستند لذا باید با تشدید نظارتها توسط نهادهای متولی نظیر اداره کل ورزش و جوانان، دانشگاه علوم پزشکی، هیات پزشکی ورزشی و سایر نهادهای متولی از تهدید سلامت مردم جلوگیری کرد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی به تشکیل کمیته نظارت بر سلامت اماکن ورزشی در این استان و مشهد با عضویت روسا و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل تعزیرات حکومتی، دادستانی مشهد و سایر نهادهای مرتبط اشاره و بیان کرد: جلسات این کمیته به صورت ماهانه برگزار و موضوعات مختلف ورزشی برای ساماندهی در دستور کار قرار می گیرد که استخرها از آن جمله هستند.

وی گفت: رعایت بهداشت محیط از جمله الزامات اماکن مختلف ورزشی است که در صورت عدم رعایت ابتدا اخطار اولیه صادر و در صورت بی توجهی مکان مورد نظیر به صورت موقت با اطلاع دستگاه قضایی تعطیل می شود.

بخشی محبی بر تشدید نظارتها در این بخش تاکید و بیان کرد: متاسفانه گاهی تعارفاتی بین دستگاههای نظارتی و ارگانهای مختلف اجرایی که اقدام به راه اندازی مجموعه ورزشی تفریحی خارج از حیطه مسئولیت خود می کنند وجود دارد که این امر ممکن است باعث افزایش سهل انگاری و تهدید سلامت استفاده کنندگان از چنین اماکنی شود.

وی افزود: دستگاههای متولی و نظارتی باید با تاکید بر سلامت مردم تمام تخلفات را رصد و اقدامات لازم را برای رفع آنها انجام دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز