مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد:

اسکله رورو ریلی امیرآباد تا ۸ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

۱۳۹۷/۰۶/۱۶ - ۱۱:۲۶:۵۳
کد خبر: ۷۵۰۲۸۰
اسکله رورو ریلی امیرآباد تا ۸ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، گفت: اسکله رورو ریلی امیرآباد تا 8 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از بهشهر؛ سیاوش رضوانی در مراسمی که با میزبانی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با حضور مدیر بنادر و دریانوردی جمهوری آذربایجان برگزار شد، اظهار کرد: بندر امیرآباد تنها بندر شمالی متصل به شبکه ریلی کشور است که با ۷,۵ میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری در ۱۵ پست اسکله، بیشترین سهم در تخلیه و بارگیری بنادر شمالی ایران را دارد.

وی افزود: ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر امیرآباد تا سال ۲۰۳۰ به ۱۸ میلیون تن می‌رسد که ظرفیت بسیار خوبی برای افزایش مراودات تجاری در منطقه است. اسکله رورو ریلی این بندر نیز تا ۸ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد که سرعت حمل و نقل در بندر را افزایش می‌دهد، حدود ۹۵ درصد این پروژه در خشکی انجام شده و در بخش دریایی نیز پل در حال ساخت است.

این مقام مسئول تصریح کرد: امیرآباد در بخش تجهیزات نیز شرایط مطلوبی نسبت به سایر بنادر منطقه دارد، این بندر تنها بندر شمالی است که گنتری کرین در اختیار دارد و در آن تخلیه کانتینر بر اساس استانداردهای جهانی انجام می‌شود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با تأکید بر ضرورت استفاده از فرصت همسایگی با جمهوری آذربایجان برای افزایش فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، اظهار کرد: سهم مبادله کالا بین آذربایجان و بندر امیرآباد در سال ۲۰۱۴ حدود ۹۰۸ هزار تن بود که در سال‌های اخیر به خاطر شرایط اقتصادی و بین‌المللی روند کاهشی داشت.

رضوانی در پایان گفت: این آمادگی وجود دارد که حجم مبادلات و سرمایه‌گذاری‌ها افزایش یابد و سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد نشان می‌دهد که امیرآباد منطقه‌ای امن و مناسب برای سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی جمهوری آذربایجان است.

index6

نظر شما
پرونده ویژه