معاون استاندار خراسان رضوی خبر داد :

نهایی شدن برنامه های دستگاه ها برای کاهش ۵۰ درصدی آلودگی هوای مشهد

۱۳۹۷/۰۶/۱۸ - ۱۰:۴۳:۱۹
کد خبر: ۷۵۱۰۰۰
نهایی شدن برنامه های دستگاه ها برای کاهش ۵۰ درصدی آلودگی هوای مشهد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی اعلام کرد : برنامه های دستگاههای اجرایی برای تحقق هدف کاهش ۵۰ درصدی آلودگی هوای شهر مشهد در نیمه دوم سال ۹۷ ظرف دو هفته آینده باید نهایی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد ، محمد مقدوری در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان افزود :  بر این اساس باید هرچه سریعتر برنامه های دستگاه های اجرایی ارائه شود تا نسبت به ارزیابی آنها و نحوه و کم و کیف اجرای این برنامه ها اقدام شود.

وی اظهار کرد : در کنار آن با توجه به اینکه 70 درصد آلودگی هوای مشهد ناشی از خودروهاست مقامات استان همچنان پیگیر تامین اعتباربرای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی هستند.

وی در ادامه با اشاره به گزارش محیط زیست استان گفت : بر این اساس از 169 روز گذشته از سال  شاخص متوسط آلودگی هوای مشهد حاکی از آن است که این شهر تا کنون 17 روز هوای ناسالم و سه روز خیلی ناسالم که ناشی از گردوغبار بوده را پشت سر گذاشته است.

 وی عنوان کرد : همچنین 17 روز هوای پاک عموما در فروردین ماه و 132 روز نیز هوای سالم داشته است .

وی تردد خودروهای فاقد معاینه فنی را بعد از ریزگردها , عامل اصلی آلودگی هوا در مشهد عنوان و ذکر کرد : در این رابطه  مراجع ذی ربط با برخورد مناسبت از تردد وسایل نقلیه دچار مشکل بویژه سنگین جلوگیری کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز