مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان:

تکذیب هر گونه جاده سازی به سمت دریاچه گهر/ پرهیز از رها سازی زباله از سوی رسانه ها فرهنگ سازی شود

۱۳۹۷/۰۶/۱۸ - ۱۳:۰۱:۲۰
کد خبر: ۷۵۱۰۹۸
تکذیب هر گونه جاده سازی  به سمت دریاچه گهر/ پرهیز از رها سازی زباله از سوی رسانه ها فرهنگ سازی شود
مهرداد فتحی بیرانوندگفت: ادعای احداث جاده به سمت دریاچه گهر با بررسی ها و بازرسی های مسئولین سازمان و استان کاملا تکذیب شده است.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛فتحی بیرانوند درحاشیه بازدید توررسانه ایی اصحاب رسانه ازدریاچه گهر با اشاره به چالشها و مسائل زیست محیطی استان لرستان، بر مشارکت همه مردم در حفاظت و صیانت از محیط زیست به عنوان میراث گرانبهایی که از پیشینیان به نسل حاضر رسیده است تاکید و اظهار کرد: باید این امانت الهی را به بهترین وجه ممکن به نسلهای آینده تحویل دهیم.

اوبا اشاره به  شایعات احداث جاده به سمت دریاچه گهر، هر گونه جاده سازی  به سمت دریاچه گهر را تکذیب کرد وافزود:  جاده کنونی که از سمت الیگودرز برای عبور و مرور عشایر منطقه از دهه های گذشته احداث شده است 12 کیلومتر با دریاچه گهر فاصله داشته و صرفا برای خدمات رسانی به عشایر منطقه در دهه هفتاد احداث شده است.

فتحی بیرانوند  این جوسازی ها را کاملا بی پایه و اساس خواند و یادآورشد:  ادعای احداث جاده به سمت دریاچه گهر با بررسی ها و بازرسی های مسئولین سازمان و استان کاملا تکذیب شده و در این بازدید خبرنگاران و اصحاب رسانه این موضوع را بصورت عینی خواهند دید.

او  با تاکید بر اینکه پرهیز از رها سازی زباله باید از سوی رسانه ها فرهنگ سازی شود، خاطر نشان کرد: در استان لرستان یکی از معضلات در حوزه محیط زیست، حوزه انتقال فرهنگ و نهادینه کردن فرهنگ زیست محیطی در بین مردم است که باید با تلاش شبانه روزی دستگاههای ذیربط و سازمان های مردم نهاد زیست محیطی و با برنامه ریزی مناسب نسبت به افزایش آگاهی و توجه مردم به مسائل زیست محیطی اقدام شود.

فتحی بیرانوند  در خصوص اقدامات انجام شده جهت حفاظت از منطقه اشترانکوه تصریح کرد: انجام عملیات های آبخیزداری جهت تثبیت واریزه ها و جلوگیری از فرسایش در منطقه ، افزایش تعداد پاسگاههای سیار ، تجهیز پاسگاههای محیط بانی و محیط بانان و همچنین اعزام نیرو از سراسر استان در فصل کوچ عشایر به منطقه را از جمله اقدامات این اداره در جهت حفاظت و بهسازی منطقه حفاظت شده اشترانکوه عنوان نمود.

اوبا تاکید براینکه همه مردم باید نسبت به محیط زیست احساس مسئولیت کنند و بدانند که طبیعت خانه همه آنهاست و هر گونه تخریب محیط زیست، تیشه زدن به ریشه خود انسانهاست، افزود: با توجه به افزایش طبیعت گردی در بین اقشار مختلف جامعه گردشگران عزیز باید هر چه بیشتر در حفاظت از طبیعت بکوشند و زباله ها ی خود را در دل طبیعت رها نکنند.

فتحی بیرانوند بیان کرد: منطقه حفاظت شده اشترانکوه و دریاچه زیبای گهر یکی از بی نظیرترین آثار طبیعی لرستان است که اهمیت آن بر هیچ کسی پوشیده نیست لذا بنده به عنوان یک لرستانی ، یک محیط بان و یک حامی محیط زیست عرض می کنم که فرزندان و برادران  آنها در اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان از هیچ کوششی در جهت حفظ و حراست از این موهبت خدادادی فروگذار نبوده و نخواهند بود.

 

نظر شما