بدلیل کمبود آب در روستاها

۱۲ مجتمع آبرسانی روستایی در اردبیل احداث می شود

۱۳۹۷/۰۶/۱۹ - ۱۲:۵۱:۴۲
کد خبر: ۷۵۱۵۳۴
۱۲ مجتمع آبرسانی روستایی در اردبیل احداث می شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: برای تامین آب مورد نیاز روستاهای استان 12 مجتمع آبرسانی روستایی احداث می شود.

به گزارش برنا،بهروز ندایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: بیشتر روستاهای استان از کمبود آب در مضیقه هستند و برای تامین آب آنها احداثمجتمع های آبرسانی و بهینه سازی مصرف در اولویت قرار گرفته است.

وی گفت: با تکمیل 6 مجتمع آبرسانی روستایی و با صرف 300 میلیارد تومان اعتبار آب آشامیدنی مطمئن برای 320 هزار نفر از روستاییان استان تامین می گردد و مقرر شده 50 درصد این اعتبارات از منابع وزارت نیرو و 50 درصد توسط استانداری اردبیل تامین شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: 2 مشکل اساسی در استان یکی کمبود آب آشامیدنی و دیگری کمبود آب کشاورزیوجود دارد که در این ارتباط طرح های مختلفی در حال اجراست.

ندایی افزود: آب آشامیدنی تمام شهرهای استان به جز اردبیل مشکلی ندارد و برای تامین آب شرب مرکز استان انتقال آب از رودخانه ارس و قزل اوزن مورد مطالعه قرار گرفته و در صورت نهایی شدن عملیات اجرایی آن شروع می شود.

وی گفت: با احداث تصفیه خانه های مدرن، برنامه ریزی برای تغییر الگوی کشت، اصلاح شبکه و لوله های داخل شهر توسط شرکت آب و فاضلاب و انتقال آب از چشمه گور گور، سد شهریار ، رودخانه ارس و قزل اوزن می توان آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برای استان تامین کرد.

 

نظر شما