تاج گردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی

دولت بدهی خود، بانک‌ها و پیمانکاران را تهاتر کند

۱۳۹۷/۰۶/۲۰ - ۰۹:۲۱:۳۲
کد خبر: ۷۵۱۸۳۴
دولت بدهی خود، بانک‌ها و پیمانکاران را تهاتر کند
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای کاهش مشکلات اقتصادی، بدهی خود، بانک‌ها و پیمانکاران را تهاتر کند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، غلامرضا تاج گردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی هم با قبول مشکلات موجود برای فعالان اقتصادی گفت: متاسفانه این روزها در جمهوری اسلامی ایران، هیچ کس پاسخگو نیست و متاسفانه فقط یک گروه مجبور است همیشه بابت رفتارهای دیگران عذرخواهی کند.

وی افزود: بی تدبیری هایی در مدیریت کشور وجود دارد و متاسفانه در کشور این خطاها هست و هیچ کس گردن نمیگیرد.

وی ادامه داد: مجلس نظرات زیادی برای دولت برای حل مشکل یا برخی قوانین داشت ولی متاسفانه دولت به آنها عمل نکرد.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: یک پرش در اقتصاد ایران شکل گرفته درحالیکه این پرش، مبنای اقتصادی و علمی ندارد و در این وضعیت مردمی که حقوقی ثابت دارند و فعالان اقتصادی بیشترین ضرر را متحمل شدند و آنانی که منابع خود را به ارز تبدیل و آنانیکه رانت داشتند بیشترین سود را داشتند ضمن اینکه دولت و بانک ها هم در بلبشوی پرش قیمت ها بیشترین سود را کسب کردند.

تاج‌گردون گفت: دولت در بحث برخی آیین نامه ها همانند تهاتر بدهی بین پیمانکاران، بانک‌‌ها کند عمل‌میکند.

وی افزود: بدهی بانک ها به بانک مرکزی ۱۲۰هزار میلیارد تومان و بدهی دولت به پیمانکاران ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار میلیارد است به‌عبارتی همین پیمانکاران از دولت طلبکار، پیمانکاران هم به بانک و مالیات بدهکار هستند و ما به دولت تکلیف و اجازه دادیم این بدهی‌ها را تهاتر کند تا هم بخش زیادی از مشکلات کشور حل شود و هم اتفاق خاصی در نقدینگی کشور رخ ندهد ولی بعد از چند جلسه، دولت بسیار کند عمل‌ کرده و تا به امروز این موضوع اجرا نشده است.

نظر شما