"رئیس اداره امورعشایرالشتر " درگفت وگو باخبرگزاری برنا:

عشایر نیازمند حمایت بیشتر دولت هستند/ کم رنگ شدن تولیدات عشایر به اقتصاد آسیب می زند

۱۳۹۷/۰۶/۲۰ - ۱۱:۳۵:۰۸
کد خبر: ۷۵۱۸۹۱
عشایر نیازمند حمایت بیشتر دولت هستند/ کم رنگ شدن  تولیدات عشایر  به اقتصاد آسیب می  زند
"سعیدیوسفوند" به خبرنگار برنا گفت: کمر همت خودرابرای خدمت به عشایرغیور محکم خواهم بست.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛یوسفوند" در این گفت وگو اظهار کرد: عشایر نیازمند حمایت بیشتر دولت هستند ما خود را خادم عشایر می‌دانیم و  افتخار می‌کنیم که به عشایرخدمت رسانی شود و برای کم کردن دغدغه‌های عشایر از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

او  تصریح کرد: عشایر مردمانی با صفا و ساده دل هستند و با تولیدات خود نقش عمده‌ای در اقتصاد شهرستان،استان وکشور ایفا می‌کنند و نیازمند حمایت بیشتردولت هستند و عشایر علاوه بر اینکه با کمترین بار مالی برای دولت به تولید مبادرت می‌کنند، نقش عمده‌ای هم در برقراری امنیت مرزهای استان دارند،به واقع هرسیاه چادر عشایر یگ بنگاه اقتصادی، خواستگاه فرهنگی و پایگاه امنیتی است و  خدمت به عشایر خدمت به شریف‌ترین قشر جامعه و افتخاری بزرگ محسوب می‌گردد.

 رئیس جدید اداره امورعشایرالشتر گفت: باید به دقت تمام و هر چه زودتر مخازن و سایت اسکان جهت استفاده عشایر آماده گردد.

او با اشاره به نقش عشایر در اقتصاد و تولید محصولات و فرآورده های دامی و لبنی گفت: این قشر تولیدگر که با زحمات زیاد و بهره گیری از کمترین امکانات رفاهی به دنبال تولید هستند باید از آسایش خاطر بر خوردار شوند و این با وضع قوانینی در راستای حمایت از آنان توسط مسئولین امکان پذی. می شود

"یوسفوند"بیان  کرد:عشایرشهرستان الشتر در طول تاریخ ثابت کرده اند که خالصانه در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و علاوه بر مرزبانی، بدون هیچ گونه بار مالی برای دولت به تولید مبادرت می کنند.

او افزود: اگر تولیدات عشایر کمرنگ شود اقتصاد مملکت آسیب می بیند و این امر هزینه ای مضاعف برای دولت بدنبال خواهد داشت و مدیریت امورعشایرالشترتلاش می‌کند با کمک سازمانها ودیگر دستگاه‌های ذیربط بتواند همسو با سیاستهای سازمان و با استفاده حداکثری از امکانات موجود گامی موثر در مرتفع نمودن نیازهای عشایر در زمینه های مختلف بردارد.

 یوسفوندادامه داد: مناطق عشایری الشتر مناطقی مستعد برای توسعه طرحهای کشاورزی وتوسعه باغات است که  می تواندباعث رونق اقتصادی منطقه وعشایر باشد واهداف ارتقای شاخص‌های توسعه انسانی از قبیل آموزش، بهداشت، سوخت ‌رسانی، راه مناسب، آب شرب، برق و افزایش درآمد و رفاه خانوارهای عشایر ازاولویت های مهم وسیاست های کل امورعشایرمی باشد.

او در پایان از خانواده های معظم شهدای عشایر منطقه الشتربه پاس رشادت ها ودلیری های شهیدان عزیز تقدیر وتجلیل کرد.

خبرنگار:سجادجوانمرد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز