معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه:

زنجیرزنی بانوان در هیأت‌های عزاداری و گل‌مالی کردن خودروها ممنوع است

۱۳۹۷/۰۶/۲۰ - ۱۵:۴۲:۳۲
کد خبر: ۷۵۲۰۸۶
زنجیرزنی بانوان در هیأت‌های عزاداری و گل‌مالی کردن خودروها ممنوع است
زنجیرزنی بانوان در دسته جات و هیأت‌های مذهبی در ملاء عام و گل‌مالی کردن خودروها در محرم ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری برنا: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه به برخی ممنوعیت‌های مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم اشاره کرد و گفت: زنجیرزنی بانوان در دسته جات و هیأت‌های مذهبی در ملاء عام و گل‌مالی کردن خودروها از جمله این ممنوعیت‌هاست.  

براساس این گزارش؛ سرهنگ محمدرضا آمویی با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم اظهار داشت: ممنوعیت زنجیرزنی بانوان به دلیل حفظ شئونات اسلامی و ممنوعیت گل مالی کردن خودروها به دلیل این است که داخل آن باید کاملا معلوم باشد.

او افزود:  نصب تمثال ائمه اطهار (ع) و شعار نویسی پشت شیشه خودروها را نیز جزو ممنوعیت های مراسم عزاداری اعلام کرد و گفت: از شهروندان درخواست داریم که از نوشتن شعارهای سخیف بر روی خودروهای خود اجتناب کنند.

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان،  همچنین از هیأت‌های عزاداری خواست تا از نصب هرگونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی در تردد می‌شود، خودداری کنند.

معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه در ادامه گفت: به دسته جات عزاداری توصیه کرد در ساعات پایانی شب صدای بلندگوی خود را در کوچه و خیابان به خاطر رعایت حال بیماران و افراد مسن به گونه ای تنظیم کنند که مزاحمتی برای آن ها ایجاد نکند.

او ادامه داد:  دسته‌های عزاداری بهتر است در ابتدا و انتهای هیات از چراغ های روشنایی استفاده کنند و در حد امکان مسیر تردد خودروها را خالی بگذارند تا باعث ایجاد ترافیک های طولانی نشود.

سرهنگ آمویی تاکیدکرد: خوب است که دسته جات عزاداری و مداحان در راستای صیانت از حقیقت نهضت عظیم کربلا از انجام اعمال خرافی و دور از شان اسلام نظیر قمه زنی و سرودن اشعار خلاف واقع خودداری کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در ادامه سخنانش گفت: در شب‌هایی که مراسم عزاداری امام حسین (ع) برپا می شود همکاران ما در پلیس راهور حضور گسترده‌ای خواهند داشت و انتظار می‌رود شهروندان همکاری لازم را با پلیس داشته باشند.

او در پایان از حضور پلیس یاران محرم با لباس نظامی در کنار دسته جات و هیأت‌های عزاداری خبر داد و گفت: مسئولان هیأت‌ها در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانند به این افراد مراجعه و یا با پلیس 110 تماس حاصل کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز