مسئول همایش :

همایش شیرخوارگان حسینی در استان مرکزی برگزار می شود

۱۳۹۷/۰۶/۲۱ - ۱۵:۲۸:۱۳
کد خبر: ۷۵۲۴۴۶
همایش شیرخوارگان حسینی در استان مرکزی برگزار می شود
مسئول برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در استان مرکزی از برگزاری این همایش در سراسر استان مرکزی خبر داد.

به گزارش برنا از اراک، سیدعلی چاوشی در آئین معنوی آماده سازی لباس های ویژه همایش جهان حضرت علی اصغر (ع) در استان مرکزی اظهار کرد: افزون بر 50 هزار دست لباس ‌ های متحدالشکل ویژه همایش با سربند" یاصاحب الزمان (عج)" آماده سازی شده است و در اماکن برگزاری همایش سراسر استان، شامل مصلی ‌ ها، بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه ها شهرها و روستاها توزیع می شود. 

وی عنوان کرد: همایش امسال همزمان با سراسر جهان در اولین جمعه از ماه محرم مصادف با 23 شهریورماه در تمامی شهرها و روستاهای استان مرکزی راس ساعت 8.30 صبح با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و پس از سخنرانی، آئین مرثیه ‌ سرایی و عزاداری در رثای کوچکترین رزمنده واقعه کربلا برگزار می ‌ شود. 

چاوشی طبق برنامه ‌ ریزی ‌ های بعمل آمده راس ساعت 10 صبح همزمان با سراسر جهان، مادران اطفال شیرخوار با روی دست گرفتن کودکان خود نذرنامه سراسری را قرائت می ‌ کنند. در این نذرنامه خطاب به حضرت صاحب الزمان(عج) این گونه می گوئیم: " یا صاحب ‌ الزمان (عج) فرزندم را نذر یاری قیام تو می کنم، او را برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن، یا مسیح حسین (ع)، یا علی ‌ اصغر (ع) ادرکنی". 

مسئول برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در استان مرکزی از همایش شیرخوارگان حسینی به عنوان یک حرکت عظیم در راستای احیای ارزش ‌ های اسلامی و بازخوانی واقعه کربلا یاد کرد و افزود: این مراسم  در 5300 نقطه از ایران و بیش از 41 کشور جهان برگزار می ‌ شود و کودکان با بستن سربند یا صاحب الزمان (عج) ضمن به تصویر کشیدن مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) خود را برای سربازی و یاری امام زمان (عج) آماده می ‌ کنند. 

او بیان کرد: این همایش به همت مجمع جهانی بزرگداشت حضرت علی اصغر (ع) و با هدف بزرگداشت شعائر حسینی و تربیت نسل انقلابی، مکتبی و حسینی، توسل به حضرت علی ‌ اصغر (ع) و اظهار مظلومیت شیرخوار امام ‌ حسین(ع) و به نمایش گذاشتن ابعاد عاطفی، حماسی و عقلانی قیام حسینی برگزار می ‌ شود. 

چاوشی تصریح کرد: با هماهنگی که از طریق استانداری مرکزی بعمل آمده است این مراسم به صورت زنده از شبکه آفتاب صدا و سیمای استان مرکزی پخش خواهد شد. 

وی همچنین خواستار همکاری فرمانداران، بخشداران، دهیاران و تمامی دستگاههای خدمات رسانی استان مرکزی به منظور برگزاری باشکوه این همایش شد و گفت: با توجه به حجم بالای جمعیت شرکت کننده در همایش، حضور دستگاههای امدادی نظیر هلال احمر و اورژانس، آتش نشانی و نیز کارکنان خدوم راهنمایی و رانندگی و پلیس در هرچه بهتر برگزار کردن مراسم ضروری و موجب قدردانی خادمین همایش است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز