دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل خبر داد

کشف مواد مخدر در شش ماه اول سال جاری به اندازه سال گذشته بوده است

۱۳۹۷/۰۶/۲۱ - ۱۳:۵۳:۳۸
کد خبر: ۷۵۲۴۶۱
کشف مواد مخدر در شش ماه اول سال جاری به اندازه سال گذشته بوده است
دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل گفت:ضرورت جامعه بر افزایش کنترل و نظارت بر شیوع مواد مخدر و آسیب‌های حاصل از آن تأکید می‌کند و دستگاه قضا با همکاری دیگر نهادهای مرتبط بر ساماندهی و مدیریت این گروه تأکید ویژه‌ای دارد. در 6 ماهه ابتدایی سال جاری به اندازه سال گذشته کشفیات مواد مخدر داشتیم.

به گزارش برنا، ناصر عتباتی  در چهارمین نشست کمیته حقوق قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در محل دادگستری استان اردبیل برگزار شدگفت: نمی‌توان با بهانه قرار دادن مباحث معیشتی و فقدان اشتغال، مبارزه با مواد مخدر را نادیده گرفت و به مانند سالیان گذشته با سرعت و انسجام مناسب در مقابل هر گونه سوء‌استفاده‌گران و توزیع کنندگان مواد افیونی که باعث وارد آمدن ضربات شدیدی به بنیان‌های خانواده و نظم جامعه می‌شوند، خواهیم ایستاد.

دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل تصریح کرد: با همکاری پلیس انتظامی اجرای طرح‌های پاکسازی مناطق آلوده به توزیع و فروش مواد مخدر ادامه خواهد یافت و با محوریت دیگر دستگاه‌ها و پلیس تخصصی اقدامات پاکسازی تداوم می‌یابد.

عتباتی ادامه داد: با وجود اینکه قانون ریسک جرایم مبارزه با مواد مخدر را کاهش داده اما به دنبال ورود به هزینه‌های اقتصادی حاصل از فروش مواد مخدر توزیع‌کنندگان هستیم و قانون نیز این اجازه را داده تا با حرکت به سمت و سوی شناسایی و توقیف اموال قاچاقچیان و فروشندگان مواد به بنیان‌های اقتصادی این افراد ضربه وارد شود تا از گسترش چنین ناهنجاری‌هایی جلوگیری به عمل آید.

وی یادآور شد: در شرایطی که فقر در بسیاری از خانواده‌ها بیداد می‌کند، نهادهای مرتبط اقتصادی و اجرایی، مراکز آموزشی و فرهنگی باید با عمل به رسالت واقعی خود در فراهم آوردن فرصت‌های مساوی اقتصادی و اجتماعی امکان زندگی آبرومندانه و با عزت خانواده‌ها را فراهم کنند.

 

نظر شما